مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان گفت: در جلسه اخیر شورای ملی ثبت آثار تاریخی فرهنگی غیرمنقول کشور ۶ اثر از این استان در فهرست آثار ملی ایران قرار گرفت.

ثبت ۶ اثر از استان همدان در فهرست آثار ملی

به گزارش قدس آنلاین، محسن معصوم علیزاده، روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: خانه مرحوم پرویز اذکایی، سرای جلدی‌ها، مسجد خاتم الانبیا قصابان، عمارت کلاه فرنگی و مسجد صاحب الزمان روستای پریدر و امامزاده خاتون شهرستان ملایر آثار ثبت شده پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین در فهرست آثار ملی ایران هستند.

وی با برشمردن اهمیت قرارگیری آثار استان همدان در فهرست ملی ایران گفت: یکی از راه‌های حفاظت از میراث، ثبت آثار ارزشمند به لحاظ تاریخی و فرهنگی در فهرست آثار ملی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان ادامه داد: آثار ثبت و معرفی شده نه تنها منجر به جذب گردشگر و توسعه گردشگری فرهنگی می شود بلکه، شان و جایگاه فرهنگی استان و کشور را در جوامع بین‌المللی ارتقا می‌دهد.

 استان همدان دارای یک هزار و ۸۵۰ اثر تاریخی، تفریحی و توریستی است.

آرامگاه بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، تپه هگمتانه و گنبد علویان، حمام حاج آقا تراب نهاوند، خانه لطفعلیان ملایر، خانه مسعودی و آرامگاه میررضی الدین آرتیمانی و بقعه حیقوق نبی (ع) از مهم ترین آثار تاریخی و باستانی این استان است که همه ساله مورد بازدید گردشگران قرار می گیرد.

سنگ نوشته های گنج نامه، کلیساهای آنجلی و گریگوری، حمام قلعه، کاروانسرای صفوی، آب انبارها، خانه های قدیمی و باغ نظری در همدان از دیگر آثار تاریخی مورد توجه گردشگران است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.