مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه اصلاحات انجام شده در راه آهن تاکنون هیچگاه افزایش سرعت بازرگانی را به همراه نداشته است، گفت: افزایش سرعت بازرگانی در دستور کار است.

افزایش سرعت بازرگانی در راه‌آهن در دستور کار است/ تعمیرات واگن به بخش خصوصی سپرده شود

به گزارش قدس آنلاین «سید میعاد صالحی» در نشستی با مالکان واگن باری بخش خصوصی بیان‌داشت: به‌طور مثال بار در مدت سه روز از سرخس در شمال شرق کشور به بندرعباس می رسد، اما چندین روز و در برخی موارد چند ده روز معطل تخلیه و ترخیص می شود که این موضوع به‌شدت بر کاهش سرعت بازرگانی تاثیر می گذارد.

صالحی افزود: اصلاحات انجام شده در راه آهن تاکنون هیچگاه افزایش سرعت بازرگانی را به همراه نداشته است، به طوری که گاهی عده ای از واگن باری به عنوان انبار استفاده می کنند تا هزینه دموراژ یا هزینه انبارداری ندهند.

وی اضافه‌کرد: همچنین چگونگی محاسبه بهره وری مدیران مناطق انگیزه ای برای حمل واگن خالی ایجاد نمی‌کند و بیشتر به افزایش بارگیری توجه شده است و نه افزایش سرعت حمل بار.

مدیرعامل راه آهن تاکید کرد: برخی از مشکلات شرکت های حمل و نقل ریلی ریشه های ۳۰ تا ۵۰ ساله دارد که حل همگی به طور همزمان ممکن نیست، اما باید مبتنی بر انضباط برای حل تک تک آن ها برنامه ریزی کرد.

وی با تشکر از شرکت های حمل و نقل بار که در موضوع افزایش ایمنی سیر با حذف واگن های شیربسته به خوبی همراهی کردند، افزود: بارهای مسیر ریلی بیشتر اوقات در فاصله کوتاهی سیر می کند، اما تخلیه نمی شود و این باعث کاهش سرعت بازرگانی شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه جلسه با اشاره به مشکلات مالکان واگن در شبکه ریلی، تاکید کرد: اولویت اصلی ما حمایت از بخش خصوصی است.

صالحی با اشاره به واگذاری مالکیت همه واگن های باری به بخش خصوصی، گفت: تعمیرات و نگهداری واگن های باری بخش خصوصی نیز باید به عهده خودشان باشد، زیرا مشی راه آهن تسهیل فضا و جذابیت سرمایه گذاری برای بخش خصوصی از یک سو و نظارت مستمر و جدی از سوی دیگر است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.