مدیر عامل هلال احمر مازندران گفت: امدادگران و نجاتگران هلال‌احمر استان شبانه روز گذشته به ۲۴۲ نفر گرفتار شده در برف و کولاک جاده‌های استان امدادرسانی کردند.

هلال احمر مازندران به ۲۴۲ نفر متاثر از برف و کولاک امدادرسانی کرد

به گزارش قدس آنلاین، غلامعلی فخاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در این حوادث ۶۵ خودرو در برف و کولاک گیر افتاده بودند که عوامل جمعیت هلال احمر به همه این خودروها امدادرسانی کردند.

وی ادامه داد: در برف و کولاک شب گذشته علاوه بر امدادرسانی خودروها گرفتار، ۲۴ مورد زنجیر چرخ یک مورد اسکان اضطراری و ۶ نفر توسط نیروهای امدادی به اماکن امن انتقال دادند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران اظهار داشت: در این حوادث ۹ تیم عملیاتی جمعیت هلال احمر با ۳۸ نفر نیروی عملیاتی و بکارگیری ۵ دستگاه آمبولانس و ۵ خودروی کمکدار به یاری هموطنان گرفتار شده در برف و کولاک شتافتند.

وی شهرستان‌های دچار برف و کولاک را سوادکوه محور سوادکوه منطقه شوراب، عباس آباد منطقه جاده عباس آباد به کلاردشت، کلاردشت منطقه جاده عباس آباد به کلاردشت، نوشهر محور پول به کجور، ساری محور کیاسر و رامسر محور جواهرده اعلام کرد.

فخاری تصریح کرد: با توجه به صدور هشدار هواشناسی سطح نـارنجی توسـط اداره کـل هواشناسـی مازنـدران مبنـی بـر بـارش متنـاوب بـاران، کـاهش محسـوس دمـا، در ارتفاعـات و احتمـال بـارش بـرف، جمعیـت هـلال احمـر اسـتان حسـب وظیفـه ذاتی و سازمانی خود نسبت بـه پاسـخگویی سـریع و بـه موقـع بـه حـوادث احتمـالی در ایـن اسـتان، تمهیـدات لازم را جهـت پاسـخگویی بـه حـوادث احتمالی انجام داده است.

هواشناسی مازندران هم روزگذشته - یکشنبه - با اشاره به فعالیت سامانه سرد بارشی، نسبت به جاری شدن سیلاب، کولاک برف و یخبندان در مناطق مختلف مازندران هشدار داده بود.

هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی، زمان فعالیت این سامانه را صبح امروز و فردا اعلام و پیش بینی کرد که شرایط جوی مازندران در طی این مدت با بارش باران، کاهش محسوس دما، وزش باد گاهی به نسبتا شدید و در دامنه ها و ارتفاعات و محورهای کوهستانی نیز مه آلود با بارش برف و کولاک همراه باشد.

طبق این گزارش، این شرایط نامساعد آب و هوایی تا روز چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری در این استان حاکم بوده و روز جمعه این سامانه از استان خارج می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.