تولیت آستان قدس رضوی اهدای عضو را از والاترین خیرات و به مثابه نجات تمام انسان‌ها دانست.

اهدای عضو از والاترین خیرات و به مثابه نجات تمام انسان‌هاست

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در همایش «ضیافت زندگی» که با هدف تجلیل از فعالان حوزه پیوند اعضاء و خیرین سلامت و با حضور وزیر بهداشت، به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و همکاری آستان قدس رضوی در مجتمع شهدای سلامت این دانشگاه برگزار شد؛ اظهار کرد: پیوند عضو سه ضلع مهم دارد؛ افرادی که به این امر خداپسندانه اهتمام می‌ورزند، خیرین و نیکوکارانی که تسهیلگر این عمل انسانی هستند و دستان توانمند پزشکانی که این پیوند را انجام داده و انسان‌های مبتلا به بیماری‌های غیرقابل برگشت را درمان می‌کنند؛ که در حقیقت این دست شفا دهنده، دست خداست.
وی با اشاره به این سخن امام خمینی(ره) که «خدا هم کارگر است»، اظهار کرد: ما به تأسی از این سخن امام راحل(ره) می‎گوییم «خدا هم طبیب و پزشک است»؛ دستی که پیوند عضو را انجام می‎دهد و حیات دوباره به یک انسان می‌بخشد؛ در حقیقت دست و اراده خدا بوده، لذا این دست مقدس، قابل تکریم و بوسیدن است.
وی با بیان اینکه پیوند عضو در حقیقت پیوند میان معنویت، اخلاق و انسانیت با علم، دانش و طبابت است، ابراز کرد: جامعه پزشکی کشورما در طول تاریخ به ویژه در دوران دفاع مقدس و همه گیری کرونا؛ به خوبی پیوند اخلاق و دانش را به منصه ظهور رساند.
وی یکی از والاترین و ارزشمندترین خدمات را نجات جان دیگری دانست و ابراز کرد: در دوران کرونا بسیاری از پزشکان و پرستاران جان خود را در راه دفاع از جان مردم نثار کردند؛ که این امر را جز یک حرکت خدایی و در مسیر انسانیت نمی‌توان تفسیر کرد.
حجت الاسلام والمسلمین مروی عملکرد پزشکان حاذق کشورمان در پیوند عضو را قابل ستایش و تکریم دانست و گفت: زندگی بخشیدن به دیگران کاری بسیار بزرگ و مغتنم است که جز در راستای اراده الهی نمی‌توان آن را دید و دستانی که بانی این حیات بخشی می‌شوند، مقدس هستند.
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به آیه شریفه «وَمَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا، هر کس جانی را حفظ کند، گویی جان همه انسان‌ها را نجات داده است»؛ گفت: پیوند اعضا جلوه‌ای از محبت، همدلی، انسانیت و در یک کلام «عمل خدایی» است که هیچ سخن و کلامی نمی‎تواند ارزشمندی آن را توصیف کند.
گفتنی است؛ در این مراسم از اساتید، پزشکان و کادر فعال در حوزه پیوند اعضاء و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اهدای لوح تقدیر، تجلیل شد.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.