رئیس ستاد انتخابات و معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان واجدین شرایط رای در این استان را ۵۳۴ هزار و ۲۶ نفر اعلام کرد.

انصراف رسمی ۳ نامزد در سمنان/ وجود بیش از ۲۳ هزار رای‌اولی در استان

به گزارش قدس آنلاین، احمد ریواده ۷ اسفندماه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به تفکیک جنسیتی واجدین حق رای در استان اظهار کرد: از مجموع بیش از ۵۳۴ هزار حائز حق رای در این استان، ۲۷۰ هزار و ۲۴۸ نفر مرد و ۲۳۶ هزار و ۷۷۸ نفر آنان را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به واجدین حق رای در شهرستان‌های هشتگانه این استان ادامه داد: ۱۳۹ هزار و ۹۵۸ نفر از واجدیدین حق رای در حوزه انتخابیه اصلی شهرستان سمنان، حدود ۳۴ هزار و ۵۰۰ نفر در حوزه فرعی مهدیشهر و بیش از ۱۲ هزار و ۱۰۰ نفر در حوزه فرعی شهرستان سرخه هستند.

کدام شهرستان‌های استان بیشترین رأی‌دهنده را دارند

رئیس ستاد انتخابات استان واجدین حق رای در حوزه اصلی شاهرود را حدودا ۱۷۲ هزار نفر اعلام کرد و افزود: در حوزه فرعی شهرستان میامی نیز قریب ۳۱ هزار و ۶۰۰ نفر وجود دارد.

وی از وجود ۵۵ هزار و ۹۰۰ واجد حق رای در حوزه اصلی گرمسار خبر داد و تصریح کرد: در آرادان حوزه فرعی این حوزه انتخابیه نیز ۱۲ هزار و ۷۰۰ واجد حق رای وجود دارد.

معاون استاندار سمنان همچنین اضافه کرد: در حوزه انتخابیه دامغان نیز در مجموع بیش از ۷۴ هزار و ۸۰۰ حائز حق رای وجود دارد.

وجود بیش از ۲۳ هزار رای‌اولی در استان

رئیس ستاد انتخابات استان از وجود ۲۳ هزار و ۵۸۷ رای‌اولی در این استان خبر داد و اظهار کرد: بیش از ۱۲ هزار نفر از رای اولی‌ها را پسران و بیش از ۱۱ هزار و ۵۸۰ نفر از آنان را دختران تشکیل می‌دهند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در پاسخ به پرسشی در ارتباط با آخرین آمار نامزدها و انصرافی‌های دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: براساس آخرین آمار ثبت شده در سامانه ۲۵۲ نامزد در چهار حوزه انتخابیه این استان در حال رقابت با همدیگر هستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۴۳ نامزد شامل ۶ بانو و ۳۷ مرد در حوزه انتخابیه سمنان، مهدیشهر و سرخه، ۴۴ نفر شامل ۸ زن و ۳۶ مرد در حوزه انتخابیه شاهرود و میامی، ۳۴ نفر شامل پنج زن و ۲۹ مرد در حوزه انتخابیه دامغان و ۲۷ نامزد شامل سه زن و ۲۴ مرد در حوزه انتخابیه گرمسار و آرادان در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با هم به رقابت می پردازند.
 

اعلام انصراف رسمی سه نامزد در استان سمنان

ریواده با بیان اینکه تا ۷۲ ساعت مانده به رای‌گیری امکان اعلام انصراف نامزدها وجود دارد، افزود: تاکنون به صورت رسمی سه نفر انصراف خود را اعلام کردند.

وی از انجام همه پیش‌بینی‌های لازم برای تسهیل در حضور مردم در پای صندوق‌های رای در شهرستان‌های هشتگانه این استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در همین ارتباط ۶۸۱ شعبه اخذ رای در سطح استان پیش‌بینی شده است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان ادامه داد: در شهرستان سمنان ۱۵۲ شعبه شامل ۱۴۲ شعبه شهری و ۱۰ شعبه روستایی تعبیه شده که ۱۴۲ شعبه از آنها ثابت و ۱۰ شعبه نیز سیار هستند. در سرخه نیز ۲۲شعبه شامل ۱۱شعبه شهری و ۱۱ روستایی پیش بینی شده که ۱۷ شعبه ثابت و پنج شعبه نیز سیار هستند.
وی ادامه داد: همچنین در مهدیشهر دیگر حوزه فرعی این حوزه انتخابیه ۴۰ شعبه شامل ۳۲ شعبه شهری و ۸ شعبه روستایی پیش بینی شده که ۳۱ شعبه ثابت و ۹ شعبه نیز سیار هستند.

وی از پیش بینی ۲۲۲ شعبه در شاهرود خبر داد و گفت: در شاهرود ۱۶۰ شعبه شهری و ۶۲ شعبه روستایی تعبیه شده که ۱۷۲ شعبه در شمار شعب ثابت و ۵۰ شعبه نیز شعبه سیار هستند. در میامی نیز ۵۱ شعبه شامل ۷ شعبه شهری و ۴۴ شعبه روستایی پیش بینی شده که ۳۵ شعبه آنها ثابت و ۱۶ شعبه نیز سیار هستند.

ریواده از وجود ۷۰ شعبه در گرمسار خبر داد و گفت: در شهرستان گرمسار ۵۴ شعبه شهری و ۱۶شعبه روستایی پیش بینی شده که ۵۵ شعبه ثابت و ۱۵شعبه نیز سیار هستند. همچنین در آرادان شعبه فرعی این حوزه انتخابیه نیز ۲۶ شعبه شامل ۱۰ شعبه شهری و ۱۶ شعبه روستایی پیش بینی شده که ۱۸مورد ثابت و هشت شعبه نیز سیار هستند.

مشارکت مردم شهرستان‌های هشتگانه استان در انتخابات قبلی

ریواده افزود: همچنین در شهرستان دامغان نیز ۹۸شعبه شامل ۶۶شعبه شهری و ۳۲شعبه روستایی پیش بینی شده که ۶۸ شعبه ثابت و ۱۵ شعبه نیز سیار هستند.

وی از برپایی دوره‌های متعدد آموزشی در همه سطوح برای عوامل اجرایی انتخابات در استان خبر داد و گفت: خوشبختانه با همکاری و هم‌افزایشی ایجاد شده، همه مراحل آموزشی هیات های اجرایی به خوبی و در سطح کیفی بالایی در شهرستان‌های هشتگانه استان برگزار شد.

وی از آموزش ۴ هزار و ۲۰۰ نفر از اعضای هیات های اجرایی برای فعالیت در شعب اخذ رای این استان در روز جمعه خبر داد و اظهار کرد: در هر شعبه سه تا چهار نفر به عنوان عوامل انتظامی حضور دارند که تعداد عوامل انتظامی در مجموع ۳۰۰۰ نفر هستند.

ریواده تصریح کرد: در مجموع هفت هزار و ۲۰۰ نفر تحت عنوان عوامل اجرایی و انتظامی در شعب اخذ رای حضور دارند. البته نمایندگان هیات های نظارت و نمایندگان کاندیداها نیز براساس قانون در شعب حضور دارند.

رئیس ستاد انتخابات در پاسخ به پرسشی در ارتباط با تخلفات احتمالی در استان خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ گونه تخلف انتخاباتی در استان سمنان به ستاد انتخابات استان گزارش نشده است.

وی در بخش دیگری به زمینه سازی برای مشارکت حداکثری مردم پرداخت و گفت: برآوردهای رسمی نشان از روند صعودی مشارکت مردم استان در انتخابات دارد.

ریواده، میانگین مشارکت مردم استان در انتخابات پیشین را بیش از ۴۷درصد اعلام کرد و گفت: میزان مشارکت مردم شهرستان سمنان در انتخابات قبلی ۳۹ درصد، در مهدیشهر بیش از ۳۶، در سرخه ۵۳ درصد، در شاهرود ۵۰.۶ و مشارکت در میامی ۵۶.۸درصد، بوده است.
 

وعده صیانت از آراء تک تک مردم

معاون استاندار سمنان اضافه کرد: همچنین در انتخابات قبلی میزان مشارکت در شهرستان گرمسار ۴۶.۴ و در شهرستان آرادان نیز ۶۱ درصد بوده است. همچنین میزان مشارکت در دامغان نیز ۵۵.۶درصد بوده است.

رئیس ستاد انتخابات استان سمنان بر لزوم رعایت مر قانون تاکید کرد و گفت: روز جمعه شاهد برگزاری انتخاباتی سالم و در امنیت کامل در سطح استان خواهیم بود و ما به عنوان عوامل اجرایی انتخابات وظیفه داریم از آراء تک تک شهروندان به عنوان یک امانت و حق‌الناس صیانت کنیم.

ریواده از عموم مردم استان خواست: با حضور در پای صندوق های رای، به برپایی انتخاباتی حماسی و باشکوه در استان کمک کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.