سرپرست اداره روابط عمومی انتقال خون خراسان رضوی گفت: میزان مراجعه داوطلبان به پایگاه‌های اهدای خون‌ به دلیل سرمای هوا و بارش برف و باران کاهش یافته که این امر سبب کاهش نزولی ذخایر خونی استان شده است.

سرما و برف ذخایر خونی خراسان رضوی را کاهش داد

به گزارش قدس خراسان، مصطفی مهدوی ارفع اظهار کرد: هم اکنون ذخایر خونی انتقال خون خراسان رضوی به دلیل برودت هوا و انجام عمل‌های جراحی در پایان سال و همچنین آمادگی برای ورود به ماه مبارک رمضان، رو به کاهش است که با ادامه این روند در روزهای آتی، پاسخگویی به بیماران نیازمند و مراکز درمانی با چالش مواجه خواهد شد.

سرپرست اداره روابط عمومی انتقال خون خراسان رضوی با تأکید بر اینکه نیاز به خون همیشگی است و هر واحد اهدای خون، با فراورده‌های استحصالی از آن جان سه بیمار مختلف را از مرگ نجات می‌بخشد، ادامه داد: از کلیه واجدین شرایط اهدای خون و دارندگان تمامی گروه های خونی تقاضا داریم تا اداره کل انتقال خون خراسان رضوی که پشتیبان و تامین کننده خون و فراورده‌های خونی مورد نیاز ۶۳ بیمارستان و مرکز درمانی متعدد در استان است را یاری دهند.

وی ادامه داد: پایگاه‌های اهدای خون امام رضا (ع) و حرم مطهر رضوی در نوبت صبح و عصر و چهار پایگاه پایگاه امید واقع در نبش خیابان شیرازی، شهید کریمی واقع در قاسم آباد بلوار شریعتی ۲۸، پایگاه شهید سلیمانی واقع در بلوار استقلال وپایگاه مهر واقع در نبش بلوار ابوطالب در نوبت صبح آماده پذیرش داوطلبان اهدای خون و مجاوران و زائران رضوی هستند.

مهدوی ارفع افزود: ساعت پذیرش پایگاه‌ها در نوبت صبح از ساعت هفت و ۴۵ دقیقه تا ۱۲ و ۴۵ دقیقه و در نوبت عصر از ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه تا ۱۸ و ۴۵ دقیقه است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.