طی مراسمی با حضور وزیر کشور، ایستگاه دولت و رحمت خط ۲ مترو شیراز و پل شماره ۳ تقاطع احمدبن موسی(ع) ـ نواب ـ کمربندی افتتاح شد.

ایستگاه دولت و رحمت خط ۲ مترو شیراز افتتاح شد

به گزارش قدس آنلاین، رئیس سازمان حمل‌ و نقل ریلی شهرداری شیراز امروز، ۷ اسفندماه در آیین افتتاح ایستگاه دولت، رحمت و تکمیل تونل غربی فاز یک خط ۲ مترو شیراز گفت: ایستگاه دولت با سازه تبادل خطوط (محلی که قطار بین دو تونل جابه‌جا می‌شود)، در نظر گرفته ‌شده است؛ به دلیل اینکه در خط ۲ و خط یک تی بی ام دوقلو ۶ متری وجود داردو در هر تونل یک قطار حرکت می‌کند.

امیر یقطین افزود: بنا به الزامات بهره‌برداری باید توان این را داشته باشیم که در مقاطع اضطراری مانند آتش‌سوزی تونل و یا خرابی یک تونل، قطار  را از یک تونل به تونل دیگر جابه‌جا کنیم.

رئیس سازمان حمل ‌و نقل ریلی شهرداری شیراز افزود: قبل از ساخت ایستگاه دولت سازه تبادل خطوط مستقل بود و خود سازه به‌اندازه یک ایستگاه هزینه‌ای معادل  ۶۰۰ میلیارد تومان داشت.

وی ادامه داد: با تصمیم‌گیری‌های صورت گرفته از تملکات اطراف زودتر از موعد به برنامه زمان‌بندی رسیدیم و با طرحی خاص، سازه و این ایستگاه را تلفیق و یک پروژه مستقل که پیش‌ازاین باید با هزینه زیادی ساخته می‌شد صرفه‌جویی انجام گرفت که در کشور منحصربه‌فرد است.

یقطین با بیان اینکه ایستگاه امام حسین(ع) خط ۲ نیز از زیر خط یک عبور می‌کند، یادآور شد: در این ایستگاه سه سازه با هم ترکیب شدند که پس از ارسال نقشه‌ها برای انجمن  بین المللی تونل، این سازه جزو ۳ سازه برتر لقب گرفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.