استانداری خراسان رضوی با صدور اطلاعیه‌ای از مردم خواست تا ضمن رعایت بیشترین میزان صرفه جویی در مصرف گاز از سفرهای برون شهری پرهیز کنند.

استانداری خراسان رضوی خواستار پرهیز از سفرهای برون شهری شد

به گزارش قدس خراسان به نقل از استانداری خراسان رضوی در این اطلاعیه آمده است: بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی، در روزهای پایانی هفته کاهش شدید دما و افزایش بارندگی وجود دارد و از این رو لازم است تا هم استانی‌ها در مصرف انرژی به ویژه گاز حداکثر صرفه جویی را انجام داده و باتوجه به هشدار راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از سفرهای غیرضروری برون شهری و حتی سفرهای درون استانی بدلیل لغزندگی راه‌ها اکیدا خودداری شود.

این اطلاعیه می‌افزاید: براساس پیش بینی‌ها این استان طی چند روز آینده با موج شدید سرما و بارش شدید در روزهای پایانی هفته مواجه است؛ از هم استانی‌های عزیز درخواست شده حداکثر صرفه جویی در مصرف انرژی به ویژه گاز را داشته باشند.

در این اطلاعیه تاکید شده باتوجه به هشدار راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از سفرهای برون شهری حتی سفرهای درون استانی به دلیل لغزندگی راه‌ها پرهیز گردد و از هرگونه تردد در پیست‌ها و مسیرهای کوهستانی برای تفریح و ورزش خودداری شود.

در این اطلاعیه برای مدیریت مصرف گاز آمده است: حتما نسبت به خاموش کردن یک وسیله گرمایشی اضافی در منزل و بستن درب اتاق‌های بلااستفاده اقدام شود تا به پایداری جریان گاز در استان کمک شود. استفاده از البسه مناسب فصل نیز از دیگر توصیه‌های این اطلاعیه است.

پیش از این نیز در ستاد انرژی استان خراسان رضوی خطاب به مدیران دولتی تاکید شده بود که مدیران موظف هستند در زمان اوج سرما از سوخت دوم برای گرمایش ادارات استفاده کنند.

همچنین امروز معاون استاندار خراسان رضوی از آموزش غیر حضوری مدارس و مراکز آموزشی استان برای مدیریت مصرف انرژی گاز در سطح استان خبر داد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.