مجموعه مستند ۱۰ قسمتی «نشانی: بهارستان» مروری بر تاریخچه ۳۵ دوره مجلس دارد و اهمیت تصمیمات نمایندگان مردم در مجلس را روایت کرده است.

داستان یک رأی در مجموعه مستند «نشانی: بهارستان»

به گزارش قدس آنلاین، مجموعه مستند 10 قسمتی «نشانی: بهارستان» به تهیه‌کنندگی میلاد محمدی این شب‌ها از دو شبکه افق سیما و مستند روی آنتن می‌رود.

محمدی تهیه‌کننده این مستند درباره سوژه این مجموعه توضیح داد و گفت: این مستند مروری بر تاریخ مجلس ایران از دوران مشروطه تا به امروز دارد و اتفاقات مهم این نهاد مهم سیاسی در دوره‌های مختلف، حواشی، رقابت‌های انتخاباتی و مصوبات تاریخی هر دوره از مجلس را با استفاده از اسناد و تصاویر آرشیوی روایت کرده است.

وی با اشاره به ایده ساخت این مستند گفت: نزدیک به 120 سال از قدمت مجلس در ایران می‌گذرد و در این مستند سعی کردیم اتفاقات مهم هر دوره از این بخش از تاریخ معاصر ایران را روایت کنیم؛ در این مجموعه از دوران مشروطه آغاز کردیم و به انتخابات‌های اخیر مجلس و رقابت‌های انتخاباتی در هر دوره رسیدیم.

این مستندساز درباره اهمیت جایگاه مجلس در نظام سیاسی ایران در دوره‌های مختلف گفت: شاید بتوان گفت هر اتفاق مهمی که در کشور رخ داده، مجلس در آن دخیل بوده و یا نقش‌آفرینی کرده است. به نظرم بیان اهمیت نمایندگان مجلس و تاثیرگذاری تصمیمات آنها در روزهای اخیر که منتهی به انتخابات است، دارای اهمیت خواهد بود.

مستند , سینما , تلویزیون , مجلس شورای اسلامی ایران ,

محمدی با اشاره به اینکه مجموعه مستند «نشانی: بهارستان» از منابع آرشیوی زیادی کمک گرفته است، گفت: تحقیق و پژوهش این مستند زمان زیادی از ما گرفت و سعی کردیم مجموعه کاملی از نامه‌های آن دوره، تصاویر آرشیوی و فیلم‌ها را جمع‌آوری کنیم.

او درباره شیوه روایی این مجموعه مستند گفت: مستند راوی محور است و حمیدرضا رحیمی در نقش راوی، مقابل دوربین رفته و اتفاقات مهم هر دوره را بیان می‌کند.

عوامل تولید این مجموعه مستند عبارتند از:

تهیه‌کننده: میلاد محمدی، کارگردان: محمدجواد رجب بیگی، پژوهش و نویسندگی: مرتضی سیدی‌نژاد، راوی: حمیدرضا رحیمی و تصویربردار: محمد فروغی.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.