وزارت دادگستری ایالات متحده از بازداشت چهار پاکستانی خبر داد و آنان را به حمل تسلیحات در دریای سرخ از جمله قطعات حیاتی برای موشک‌های بالستیک متهم‌ کرد.

آمریکا، ۴ پاکستانی را به اتهام حمل سلاح در دریای سرخ بازداشت کرد

به گزارش قدس آنلاین، پایگاه خبری "خوراسان دایری" پاکستان امروز با استناد به بیانیه مطبوعاتی وزارت دادگستری آمریکا نوشت: ایالات متحده چهار تفنگدار با ملیت پاکستان را به حمل سلاح های پیشرفته متعارف مشکوک ساخت ایران در دریا سرخ متهم و از بازداشت آنان خبر داد.

در این گزارش آمده است: در جریان بازرسی از یک قایق توسط تفنگداران دریایی آمریکا چیزی را که گمان می‌رود تسلیحات متعارف پیشرفته ساخت ایران باشد، کشف و ضبط شد. براساس تجزیه و تحلیل اولیه از تسلیحات متعارف پیشرفته ادعا شده است که این محموله شامل اجزای حیاتی برای موشک های بالستیک میان برد، موشک های کروز ضد کشتی و شامل یک کلاهک و اجزای پیشران و هدایت کننده است.

وزارت دادگستری ایالات متحده مدعی است؛ ظاهراً نوع تسلیحات یافت شده در کشتی با تسلیحاتی که نیروهای یمنی در حملات اخیر به کشتی‌های تجاری و کشتی‌های نظامی ایالات متحده در دریای سرخ و خلیج عدن استفاده کردند، مطابقت دارد.

در ادامه این گزارش آمده است: نیروهای آمریکایی پس از شناسایی و بازرسی کشتی مورد نظر چهار دریانورد با تابعیت کشور پاکستان را بازداشت و آنان را به منطقه شرقی ویرجینیا منتقل کردند.

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که چهار نفر بازداشت شده در جلسه دادگاه حاضر شده و تحقیقات بیشتر در این خصوص با همکاری تمامی نهادهای بازرسی، اطلاعاتی، سیاسی و اجرایی آمریکا ادامه خواهد یافت.

تاکنون هیچ واکنشی رسمی از سوی دولت پاکستان یا وزارت امور خارجه این کشور درباره اتهام آمریکا علیه چهار تبعه پاکستانی اعلام نشده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.