معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری از امضای تفاهم‌نامه همکاری بین معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده و ستاد کل نیروهای مسلح در جهت ارتقای سطح دانش جوانان خبر داد.

آموزش الگوهای صحیح همسرگزینی و ترغیب به ازدواج بهنگام

در نشست مشترک معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده و ستاد کل نیروهای مسلح تفاهم‌نامه همکاری مشترک پیرامون موضوع اجرای برنامه آموزش خانواده ویژه سربازان وظیفه منعقد گردید.

انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، در جلسه مذکور ضمن تأکید بر اهمیت آموزش و فرهنگ‌ سازی در حوزه تشکیل تحکیم و تعالی نهاد خانواده اظهار داشت: این معاونت با شناسایی و طبقه بندی گروه‌های مختلف آموزشی اعم از خانواده‌های نوپا (زوجین در ۵ ساله اول تشکیل خانواده)، دانش آموزان و والدین آنان، کارکنان شاغل در دستگاه‌های دولتی و همچنین سربازان وظیفه و تهیه محتواهای ویژه هر گروه، در نظر دارد تا با تقویت مهارت‌های زندگی و آموزش اصول و معیارهای زیست عفیفانه، زمینه ترویج ازدواج آگاهانه و پایدار در بین جوانان را فراهم نماید.

اجرای برنامه آموزش خانواده، آموزش الگوهای صحیح همسرگزینی، ترغیب به ازدواج بهنگام، آسان، پایدار و تقویت مسئولیت پذیری ویژه سربازان وظیفه است.

هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه ارتقا سطح دانش و مهارت جوانان در آستانه ازدواج پیرامون موضوعاتی چون تشویق به ازدواج، تشکیل خانواده و تحکیم خانواده است.

این آموزش‌ها در ماه‌های پایانی خدمت سربازان و برای حدود ۳۰ هزار سرباز در سطح کشور انجام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.