انتخابات در حالی به روزهای داغ خود نزدیک می‌شود که مسوولان شرق کرمانشاه در ستاد حوزه‌های انتخابیه از آماده‌سازی همه شرایط برای حضور مردم در پای صندوق های رای در روز جمعه ۱۱ اسفند خبر می‌دهند.

مسوولان کرمانشاه: آماده برگزاری انتخابات هستیم/تعیین بیش از ۳۶۰ شعبه اخذ رای

به گزارش قدس آنلاین، مسوولان تمهیدات لازم را برای برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در شرق استان کرمانشاه اندیشیده‌اند، به طوری که فرمانداران کنگاور، هرسین، صحنه و سنقر عنوان کردند: اقدامات لازم، برنامه ریزی‌های منسجم و جلسات مستمر با هدف برگزاری انتخابات برگزار شده است.

۷۷ شعبه اخذ رأی در کنگاور در نظر گرفته شد

رییس ستاد انتخابات شهرستان کنگاور در این راستا گفت: تعداد ۷۷ شعبه اخذ رأی در این شهرستان در نظر گرفته شده که ۴۴ شعبه شهری و ۳۳ شعبه روستایی در ۱۱ اسفند برای جمع‌آوری آرا مردم فعال خواهد بود.

«ایرج صادقی» افزود: برای هر شعبه اخذ رأی ۲۰ نفر عوامل اجرایی و نظارتی در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه گفت: در مجموع حدود ۲ هزار نفر عوامل اجرایی، نظارتی، انتظامی و بسیجی در شعب اخذ رأی به صورت مستقیم برای اخذ آرای مردم فعالیت دارند.

صادقی گفت: از ۲۹ نفر تائید شده نهایی طی روزهای اخیر هفت نفر انصراف و برای کرسی مجلس دوازدهمین دوره شورای اسلامی ۲۲ نفر به رقابت می‌پردازند.

فرماندار کنگاور و رییس حوزه انتخابیه کنگاور، صحنه و هرسین تصریح کرد: در جهت پیشگیری از تخلفات انتخاباتی به صورت مستمر نشست‌های مختلفی برگزار شده است.

وی گفت: هدف ما در انتخابات ۱۱ اسفند ماه اجرای مُر قانون و رعایت بی‌طرفی است.

رییس ستاد انتخابات شهرستان کنگاور با اشاره به اینکه در حال حاضر در مرحله تبلیغات کاندیداهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی قرار داریم، گفت: پایان مهلت تبلیغات کاندیداها تا ساعت ۸ صبح ۱۰ اسفندماه خواهد بود.

آماده سازی ۹۹ شعبه اخذ رای در هرسین

فرماندار هرسین نیز در این راستا، با بیان اینکه انتخابات نمایش قدرت مردم سالاری دینی و خنثی کننده توطئه های دشمنان است، افزود: انتخابات مظهر خدا باوری، مردم باوری و خود باوری است و رای به هر کدام از این نامزدها که از کانال شورای نگهبان رد شده اند به فرموده مقام معظم رهبری رای به جمهوری اسلامی است.

«ابوطالب ایتوندی» در ادامه با اشاره به اینکه این شهرستان بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت دارد، افزود: از این تعداد بیش از ۵۸هزار نفر واجد شرایط رای داریم.

وی افزود: برای انتخابات پیش‌رو ۹۹ صندوق رای در نظر گرفته شده که از این تعداد ۷۰ صندوق مربوط به بخش مرکزی شهرستان هرسین است.

وی ادامه داد: در حوزه شهری نیز ۴۳ شعبه ثابت و یک شعبه سیار داریم که اگر کسی مشکلی داشت و توان حضور در پای صندوق رای را نداشت ضمن تماس با این صندوق، در محل حاضر شده و رای این افراد اخذ می‌شود.

رییس ستاد انتخابات شهرستان هرسین در ادامه اظهار کرد: برای بخش بیستون ۲۹ شعبه پیش بینی شده که ۹ شعبه مربوط به شهر بیستون و ۲۰ شعبه مربوط به روستاها است.

او در خاتمه از تلاش مجاهدانه تمام دست اندرکاران برگزاری انتخابات از قبیل اعضای هیات اجرایی، اعضای دفتر شورای نگهبان، ارگان های نظامی، انتظامی و امنیتی، کارکنان قضایی برای برگزاری انتخابات تقدیر کرد.

مسوولان شرق کرمانشاه: آماده برگزاری انتخابات هستیم/تعیین بیش از ۳۶۰ شعبه اخذ رای

۸۶ شعبه در صحنه میزبان رای دهندگان خواهد بود

رییس ستاد انتخابات شهرستان صحنه هم در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به آمادگی این شهرستان برای برگزاری انتخابات، اظهار کرد: ۸۶ شعبه اخذ رای برای برگزاری انتخابات در شهرستان صحنه آماده شده که ۵۰ شعبه در نقاط روستایی و ۳۶ شعبه در نقاط شهری فعال خواهد شد.

«غلامرضا شهبازی» گفت: از مجموع شعب اخذ رای این شهرستان، ۴۹ شعبه اخذ رای ثابت و ۳۷ شعبه سیار است.

فرماندار شهرستان صحنه گفت: در این شهرستان ۶۰ هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند که حدود ۷۰۰ نفر آنها رای اولی هستند.

شهبازی افزود: برای رای اولی های شهرستان هم همایشی برگزار کرده‌ایم تا با تبیین ضرورت و اهمیت مشارکت گسترده در انتخابات، آنها را به حضور گسترده در پای صندوق های رای ترغیب کنیم.

فرماندار صحنه با اشاره به مشارکت حدود ۶۸ درصدی مردم شهرستان صحنه در انتخابات گذشته، ابراز امیدواری کرد: با اقدامات خوب صورت گرفته در حوزه جهاد تبیین شاهد مشارکت پررنگ تر مردم شهرستان در انتخابات پیش رو باشیم.

مسوولان شرق کرمانشاه: آماده برگزاری انتخابات هستیم/تعیین بیش از ۳۶۰ شعبه اخذ رای

برپایی ۱۰۱ شعبه اخذ رأی در سنقر و کلیایی

فرماندار سنقرکلیایی نیز در گفت‌وگو با ایرنا، اظهار کرد: در برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه شهرستان سنقروکلیایی تعداد ۱۰۱ شعبه اخذ رأی که ۴۷ شعبه آن ثابت و ۵۴ شعبه سیار می‌باشد، آراء مردم را جمع‌آوری می‌کنند.

«علی قربانی» تصریح کرد: همه امکانات و تجهیزات برای برگزاری انتخابات در شهرستان سنقروکلیایی آماده است و همه دستگاه‌های مرتبط برای روز انتخابات آمادگی کامل دارند.

وی اضافه کرد: شور و شعف مردم نسبت به برگزاری انتخابات روز به روز در حال افزایش است و شاهد مشارکت حداکثری مردم پای صندوق‌های اخذ رأی خواهیم بود.

استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۱۴ شهرستان است و هشت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و ۲ نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.

حوزه های انتخابیه استان کرمانشاه شامل شهرستان کرمانشاه با سه کرسی نمایندگی، حوزه انتخابیه کنگاور، صحنه و هرسین یک کرسی، حوزه انتخابیه سنقروکلیایی یک کرسی، اورامانات (شهرستان های پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر)یک کرسی، حوزه انتخابیه قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب یک کرسی، حوزه انتخابیه اسلام آباد غرب و دالاهو یک کرسی است.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند ماه برگزار می شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.