سرپرست گمرک استان ایلام گفت: بیش از ۴۰۷ میلیون ریال انواع کالای قاچاق و ارز از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه در گمرک مهران کشف و توقیف شده است.

کشف ۴۰۷ میلیون ریال کالای قاچاق در گمرک ایلام

به  گزارش قدس آنلاین، میرآقا عبدی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه ۶۰ پرونده قاچاق کالا در مرز بین المللی مهران تشکیل شده است که نسبت به دوره مشابه سال گذشته یک درصد رشد را نشان می دهد.

وی افزود: بیشتر کالاهای کشف شده در گمرک تجاری مهران در سال جاری کود شیمیایی، خودرو سواری و کشنده، سرنگ انسولین، پارچه، ارز خارجی، کالاهای اساسی و مقاطع آلومینیومی بوده است.

سرپرست گمرک استان ایلام از صدور ۸۴۱ پروانه خروج موقت در مدت یاد شده خبر داد و یادآور شد: این پرونده ها رشد ۱۰۲ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

عبدی با بیان اینکه اقدامات خوبی در راستای کشف کالاهای قاچاق در مرز انجام شده است، تاکید کرد: تدابیر لازم برای کنترل بیشتر قاچاق کالا در مرز اتخاذ شده و با متخلفان برخورد می شود.

شهر مرزی مهران در استان ایلام با حدود ۲۳۰ کیلومتر فاصله با بغداد نزدیک‌ترین شهر مرزی کشورمان به پایتخت عراق و عتبات عالیات این کشور است که امروز به کانون فعالیت‌های صادراتی و تردد زوار با کشور همسایه تبدیل شده است.

شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام قرار دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.