جامعه نخبگان فارس متشکل از دانشگاه‌های مختلف به اتفاق مردم را به انتخاب نمایندگانی توانمند، متخصص و فسادستیز از فرآیند انتخابات فرخواندند و آن را راهکارحل و پاسخگویی به مشکلات ایران و فارس دانستند.

دعوت دانشگاهیان فارس از مردم برای رای دادن/ انتخاب نمایندگان توانمند،راهکار حل مشکلات

به گزارش قدس آنلاین، نخبگان جامعه بویژه دانشگاهیان همواره سرآمدان و پیشروان جامعه بوده‌اند و به پشتوانه اعتماد عمومی به دانش و فکر روشن آنها، جایگاه برجسته‌ای در افکار عمومی دارند و می‌توانند در هدایتگری اذهان جامعه ایفای نقش کنند.

استادان دانشگاه‌ها و دانشجویان با دانش و تخصص و ذهن روشن پایگاه اجتماعی برجسته‌ای نزد عموم مردم دارند و آنطور که تجربه نیز ثابت کرده، توانسته‌اند در عرصه‌های مختلف اجتماعی و سیاسی نتنها موثر واقع شوند بلکه جریانسازی کنند.

اکنون نیز در کمتر از سه روز مانده به روزدوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین مجلس خبرنگان رهبری و در شرایطی که بسیاری از اندیشمندان، سیاسیون و مسئولان بر اهمیت اساسی مشارکت انتخاباتی برای رشد، اقتدار و عزت ایران اسلامی در عرصه داخلی و بین‌المللی تاکید دارند، دانشگاهیان نیز دغدغه‌مند و مسئولیت‌پذیر پای به میدان گذاشته‌اند.

استادان دانشگاه‌های شیراز و پیام‌نور، کانون دانشگاهیان فارس و بسیج دانشجویی هر یک به نحوی ضمن توضیح اهمیت مشارکت انتخاباتی از مردم نیز دعوت کرده‌اند تا با حضور خود برای حل مشکلات کشور و حراست از عزت و اقتدار ملی نقش‌آفرین باشند.

استادان دانشگاه شیراز: کم‌هزینه‌ترین راه‌حل مشکلات کشور، تشکیل مجلسی شایسته است

۱۷۰ نفر از استادان دانشگاه شیراز در بیانیه‌ای خطاب به " مردم عزیز فارس" گفتند: ما دانشگاهیان دانشگاه شیراز باور داریم پیشرفت کشور و حل مشکلات آن منوط به تقویت اقتدار ملی است و شرط تحقق آن، مشارکت در انتخابات مجلس به عنوان مهم‌ترین مظهر مردم‌سالاری است.

اعضای هیات علمی دانشگاه شیراز در این بیانیه اظهار کردند: انتخاب نمایندگانی از متن مردم که متخصص، توانمند، هوشمند، پاک‌دست، شجاع و فساد ستیز باشند امکان اصلاح ریل‌گذاری سیاست‌های کشور و قانون‌گذاری عالمانه و نظارت مؤثر در جهت مبارزه با فساد و ضعف مدیریت‌ها را فراهم خواهد کرد.

آنها نوشتند: شرکت آگاهانه در انتخابات پیش‌رو فرصتی برای ورود افکار و ایده‌های جدید در چرخه تصمیم‌سازی کشور است و می‌تواند سبب دمیده‌شدن روحی تازه در کالبد جامعه شود.

۱۷۰ استاد دانشگاه شیراز بیان کردند: ما امضاکنندگان این بیانیه به عنوان اساتید دانشگاه شیراز ضمن به‌حق دانستن نقدها و گلایه‌های معیشتی مردم وفادار ایران، صحیح‌ترین و کم‌هزینه‌ترین راه‌حل مشکلات را تلاش برای تشکیل مجلسی شایسته می‌دانیم.

جامعه نخبگان فارس گفتند: معتقدیم که حضور فعال مردم و انتخاب هوشمندانه آنان می‌تواند آثار ناخوشایند و کاستی‌های پیشین را رفع کند.

استادان دانشگاه شیراز اضافه کردند: همچنین باور داریم با توجه به اینکه رهبری، محور اصلی نظام و ضامن عدم انحراف جامعه از مسیر درست است، انتخاب خبرگانی آشنا به مسائل روز و دارای بینش سیاسی و اجتماعی عمیق جهت انتخاب رهبر و نظارت بر بقای شرایط او اهمیت شایانی دارد.

اعضای هیات علمی دانشگاه شیراز اعلام کردند:در زمانی که بیگانگان درصدد به حاشیه‌راندن مردم و ناامیدکردن آنها در استیفای حق خود برای تعیین نمایندگان واقعی‌شان هستند، ما دانشگاهیان به پیروی از تأکیدات رهبری معظم انقلاب، دوشادوش مردم شریف ایران برای انتخاب نمایندگانی شایسته در صحنه خواهیم بود.

استادان پیام‌نور فارس: انتخابات مسیر صحیح تامین جمهوریت و حاکمیت ملی است

تاکنون ۱۱۳ نفر از استادان دانشگاه پیام‌نور فارس نیز در بیانیه‌ای حمایت تمام‌قد خود از انتخابات را اعلام کرده و مردم را نیز به مشارکتی پرشور در انتخابت یازده اسفندماه دعوت کرده‌اند.

اعضای هیات علمی دانشگاه پیام‌نور فارس با اشاره به فرمایش های رهبر معظم انقلاب درباره اهمیت انتخابات،گفتند: آن چیزی که جلوی بروز دیکتاتوری، اغتشاشات و ناامنی را در کشور می‌گیرد انتخابات است. انتخابات آن مسیر صحیحی است که مردم می‌توانند به وسیله آن حاکمیت ملی، مردم‌سالاری و جمهوریت را در کشور تامین کنند.

این استادان دانشگاه پیام‌نور فارس با بیان اینکه بزرگترین موهبتی که خدای متعال به بشر ارزانی داشته قدرت اختیار است، گفتند: وجه تمایز انسان با سایر مخلوقات اختیار و آگاهی اوست که بتواند با شناخت صحیح سرنوشت خود را بدست گیرد و مسیر رشد و تعالی خویش را رقم زند.

آنها نوشتند که خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نخواهد داد مگر آنکه خود آن ها از درون تحول یابند و با عزم و اراده راه تکامل جوامع را طی کنند.

اعضای هیات علمی دانشگاه پیامنور فارس با امضای بیانیه‌ای یادآور شدند که ملت ایران ۴۵ سال است که از نعمت حق انتخاب در سایه انقلاب اسلامی بهره مند است و با حضور در انتخابات در همه عرصه ها به صورت مستقیم و غیر مستقیم ارکان تصمیم گیری‌های ایران اسلامی را شکل داده‌اند و به همین دلیل این نظام توانسته با پشتوانه عظیم مردمی، بر بسیاری از مشکلات نظامی، امنیتی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی غلبه کند و در مسیر دستیابی به آرمان های بلند انقلاب در حرکت است.

۱۱۳ استاد دانشگاه پیام‌نور فارس گفتند: با وجود حجم وسیع دشمنی‌های جهان استکبار که نمی خواهند این ملت در مسیر اقتدار خود، رو به جلو باشد؛ همچنان به خواست الهی با قدرت به حیات خود ادامه می دهد.

آنها ادامه دادند: ما مطمئن هستیم که با شکر نعمت این موهبت الهی ( حق تعیین سرنوشت) خداوند نعمت های خود را افزون می گرداند و تحولات را به تبع استفاده صحیح از حق انتخاب ما در ساختن ارکان نظام اسلامی ایران جاری و ساری می‌کند؛ تنها راه عبور از مشکلات و ایجاد تحول در حوزه های مختلف مشارکت حداکثری در انتخابات است که عظیم‌ترین سرمایه های اجتماعی را برای دفاع از این مرز و بوم به همراه خواهد آورد و آرمان شهدا را در ساختن ایران اسلامی محقق می‌کند.

چشم دوستان و دشمنان به مشارکت انتخاباتی مردم است

کانون دانشگاهیان ایران اسلامی فارس نیز با تاکید بر اینکه اکنون چشمان دوستان و دشمنان داخلی و خارجی به کمیت و کیفیت حضور و مشارکت عمومی و نتایج حاصل از آن دوخته شده از مردم استان برای مشارکت در صحنه انتخابات پیشرو دعوت کردند.

این گروه دانشگاهی فارس طی بیانیه‌ای گفتند: انتخابات به عنوان عرصه حضور و مشارکت همگانی مردم در صحنه های حساس تصمیم‌گیری‌های سرنوشت‌ساز کشور همواره به مثابه مظهر مردم سالاری دینی و مؤلفه قدرت نرم و سرمایه اجتماعی ایران اسلامی، اهمیتی ویژه دارد و در برهه حساس کنونی با توجه به جمیع شرایط، حساسیت و اهمیتی چند چندان یافته است.

در این بیانیه ‌آمده است: کانون دانشگاهیان ایران اسلامی استان فارس با درک این مهم و در پاسخ به ندای رهبر معظم انقلاب، آحاد مردم و بویژه جامعه بزرگ دانشگاهیان را به حضور آگاهانه و مشارکت اثربخش در انتخابات پیش رو دعوت می‌کند.

استفاده از سرمایه اجتماعی دانشجویان جهادی برای دعوت

جامعه دانشگاهی همواره امین و موذن جامعه برای روشنگری اذهان بوده است اما این جایگاه در برخی نقاط بیشتر هم می‌شود و آنجایی است که مردم همراهی آنها را در کنار خود دیده و لمس کرده باشند.

اکنون پاتوق‌های گفت وگوی انتخاباتی و تریبون آزاد شهری به همت دانشجویان بسیجی فارس در بیشتر شهرهای استان برپا است و گفت‌وگوی چهره به چهره جامعه دانشگاهی با مردم در این پاتوق‌ها برپا است.

علاوه بر این، آنطور که مسئول ناحیه بسیج دانشجویی فارس به خبرنگار ایرنا گفت: بخشی از پیام اصلی دانشجویان برای مشارکت در انتخابات و تعیین سرنوشت کشور و مردم پیشتر با استفاده از اردوهای جهادی و جهاد خدمت‌رسانی آنها به مردم شکل گرفته و مردمی که این خدمات به آنها ارائه شده، امروز گوش شنوایی برای این پیام دارند.

به اعتقاد سعید یوسفی دانشجو امین مردمی است که در این اردوها به آنها خدمت کرده است، بنابراین دانشجویان این روزها با حضور در فضاهایی که قبلا در آن اردوهای جهادی برگزار کرده‌اند، فضا را انتخاباتی‌تر کرده‌اند.

اکنون این دانشجویان جهادی در قالب رویداد به نفع مردم در استان فارس ، به این مناطق رفته‌اند تا اعتبار و پایگاه اجتماعی خود را برای دعوتی سرنوشت‌ساز از مردم به کار گیرند.

به گفته حسین نگهداری مدیر عملیات جهادی ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس گروه های جهادی و دانشجویان جهادگر با فعالیت‌های مستمر و ارتباط با بدنه مردمی و تجربه گفت‌وگو و کار با مردم، از اثرگذارترین بخش بدنه تشکلی دانشجویی در عرصه انتخابات هستند.

او گفت: در این رویداد میادین و اماکن پرتردد در محله های حاشیه نشین و روستاهای هدف گروه‌های جهادی برای اجرای برنامه است.

به گفته مدیر عملیات جهادی ناحیه بسیج دانشجویی فارس تاکنون ۳۶ گروه جهادی دانشجویی از استان فارس در راستای خدمت رسانی، تبیین گری و تبیین چهره به چهره به منظور امیدآفرینی، به مناطق کم برخوردار روستایی و حاشیه نشین شهری اعزام شده‌اند.

اهمیت مشارکت پرشور و شمار انتخاباتی از جنبه‌های مختلف و در سطوح ملی و بین‌المللی انکار شدنی نیست و حالا جامعه دانشگاهی و نخبگان فارس نیز با درک درست این اهمیت پای به عرصه تبیین و دعوت گذاشته‌اند تا مسئولیت اجتماعی خود را در این صحنه سرنوشت‌ساز ادا کنند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین مجلس خبرگان رهبری جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود و مردم فارس نیز برای انتخاب نمایندگان خود در ۱۸ کرسی مجلس شورای اسلامی و پنج نماینده مجلس خبرگان رهبری به پای صندوق‌های رای می‌روند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.