اختیار کردن چندین خودروی گران قیمت، بنرهای چندمتری عکس، صدای موسیقی و دست و دل بازی افراد خواص اطراف نامزدها و ستادهای پر از شیرینی از جمله حاشیه های انتخابات در مازندران است.

حاشیه‌های انتخاباتی مازندران/ ازتبلیغات با خودروهای شاسی بلند در روستاها تا بنرهای چندمتری

به گزارش قدس آنلاین، با آغاز تبلیغات انتخاباتی نامزدهای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در مازندران همزمان با سراسر کشور از بامداد صبح سوم اسفند ۱۴۰۲ به ویژه با گشایش ستادها تبلیغاتی شور و حال انتخاباتی در دیار علویان دوچندان شده است.

گزارش خبرنگاران از ۲۲ شهرستان مازندران حاکی از آن است از آغازین دقایق زمان تبلیغات مجلس شورای اسلامی، نامزدها در نقاط مختلف این شهرستان ها، ستادهای انتخاباتی خود را راه اندازی کردند و طرفدارانشان از نخستین ساعت آغاز تبلیغات مبادرت به نصب پوسترها در تابلوها و جایگاه های تعیین شده، کردند و با ادامه این روند تنور انتخابات نیز در روزهای آخر تبلیغات در محافل خصوصی و عمومی داغتر شده است.

آنچه که در تبلیغات این نامزدها ملموس تر به چشم می خورد در اختیار بودن چندین خودروی شاسی بلند مزین به تصاویر آن نامزد است که در شهر ها و روستاها تردد می کنند که برخی از شهروندان با مشاهده این خودروهای گران قیمت واکنش نشان دادند.

حسین نظری یک روستایی تنکابنی  گفت: هنگامی چندین خودروی گران قیمت مقابل مسجد روستا پیاده شدند از خودم پرسیدم آیا این فرد با این نمایش و با این خودروهای گران قیمت به درد مردم و مشکلات هر منطقه می رسد و یا بعد از پیروزی داستان جور دیگری رقم می خورد.

وی خاطرنشان کرد : مردم نباید با دیدن چندین خودروی گران قیمت همراه نماینده به ظاهر آن نگاه کنند بلکه باید بصیرت افزایش شناسایی یک فرد کارآمد بدون روی و ریا را برای شهرشان انتخاب کنند، این متد تبلیغات به نوعی خودنمایی است نه معرفی به مردم.

نصب بنرهای چندمتری از شماری از نامزدها در مقابل ستاده ها، مغازه های هوادار در معابر فرعی و اصلی چشم هر بیننده ای را خیره می کند که به اعتقاد برخی از صاحبنظران امر این نوع معرفی کردن نامزدها در شرایط کنونی بازخورد منفی دارد.

نکته دیگر در ایام تبلیغات نامزدها به ویژه در روزها و ساعت های واپسین تبلیغات رسمی در معابر و خیابان و دیدارهای فردی مشاهده می شود این است که هواداران نامزدها هر خویشاوند و محلی و هم قومی را می بیند از آنها درخواست رای برای نامزد مورد نظرش می کند و تاکید دارد که نماینده باید از طایفه ما باشد نه طوایف دیگر چرا که اگر این نامزد به مجلس برود برای ما اطرافیان یک امتیاز محسوب می شود.

برخی از هواداران نامزدها وعده ای بعد از پیروزی به رای دهنده برای نامزدش می دهد که اگر بیکاری در خانه دارید و شغلی نیاز دارید و یا هر مقدار وامی می خواهید برای شما مهیا می کند.

برخی از شهروندان می گویند هواداران خواص نامزدها به هر جا که می رسند به اهالی آن منطقه می گویند که به نامزد مورد نظر ما رای دهید تا هر مشکلی که دارید بر طرف شود، اگر نمایندگان گذشته مشکل آب و راه و امکانات زیرساختی لازم منطقه تان را بر طرف نکردند به خاطر این که اهلش نبودند و به فکر منافع شان بودند اما نامزد ما این چنین نبوده و نخواهد بود.

خبرنگار  از شهروندی در مقابل ستاد یکی از نامزدها از اظهار و نظر و وعده و وعید آنان به مردم پرسیده بود آن شهروند در جواب گفت : آقای خبرنگار وقتی آن ثروتمند شهر از آن نامزد حمایت می کنند به خاطر این که وام کلان برایش می گیرد یا امتیاز کلانی برایش در نظر می گیرد پرسش این است پس نقش نماینده چیست؟ آیا عادلانه به همه مناطق و مردم نگاه می کند. آیا واقعا به دنبال منافع اش نیست؟ اگر نمایندگان به دنبال حل مشکلات منطقه بودند پس وضعیت نابسامان اکنون شهر و دیارمان که با مشکلات عدیده ای روبرو هستیم از کجا آمده است.

این شهروند چالوسی که خود را" رضا علی مجیدی " به خبرنگار  معرفی کرد، ادامه داد: برای من سوال است که چرا هواداران برخی از نامزدها از خویشاوندان و دوستان و اطرافیان و هم قومی های خود درخواست دادن رای به نامزد موردنظرش می کنند و حتی برای "اوکی دادن" آن نیز حاضر هزینه کنند، چرا باید این چنین باشد مگر نماینده شدن برای آن چه سود کلانی دارد که حاضر هستند از جان و مال هزینه کنند.

وی تصریح کرد : نکته دیگر این که تا دیروز از خودروی آندسته از نامزدها صدایی از موسیقی پاپ به گوش نمی رسید اما در ایام تبلیغات موسقی شاد مدام از ستادهای آنان به گوش می رسد و یا دست و دل بازی آنان با جوانان و شهروندان در این ایام به اوج می رسد در حالی این دو رنگی ها در رفتار و گفتار را چه تعبیری می توان کرد، آیا این نامزد وقتی به کرسی نمایندگی مجلس دست یابد گذشته اش را فراموش نمی کند و به مشکلات مردم منطقه اش رسیدگی خواهد کرد و دهها سووال دیگر که امروز مردم از این دسته از نامزدها دارند اما نمی توانند آن بیان کنند.

به تاکید این شهروند چالوسی شهر و دیارمان نامزد متخصص و کارآمد و اهل دل و اهل شناخت نیاز دارد تا با مردمش دو رنگی نداشته و به دنبال منافع خود نباشد.

بنا به اعلام ستاد انتخابات مازندران از حوزه‌های انتخابیه ۹ گانه این استان در مجموع ۷۴۸ نفر برای تصاحب یکی از ۱۲ کرسی مازندران در مجلس دوازدهم نام‌نویسی کردند که پس از بررسی پرونده‌ها و صلاحیت نامزدها در ۲ مرحله توسط هیئت اجرایی در استان و هیئت نظارت بر انتخابات کشور صلاحیت ۴۳۷ نفر تایید شد. با انصراف تعدادی از نامزدها نیز تا این لحظه ۳۳۴ نفر در گردونه رقابت انتخاباتی باقی ماندند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.