استان لرستان با تمهیدات اندیشیدن شده از سوی عوامل اجرایی و نظارتی آماده برگزاری انتخاباتی پرشور است.

انتخابات لرستان از نگاه آمار/ فعالیت ۳۰ هزار نفر عوامل اجرایی

به گزارش قدس آنلاین،  استان لرستان آماده برگزاری انتخاباتی پرشور است، مردم لرستان همواره در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی دین خود را به انقلاب و ارزش‌های اسلامی ادا کرده‌اند و در دوره‌های مختلف انتخابات نیز حضوری پررنگ داشته‌اند، و اما عوامل اجرایی و نظارتی لرستان نیز با اندیشیدن تمهیدات لازم فضا را برای حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی فراهم کرده‌اند.

هفت حوزه انتخابیه اصلی لرستان منتظر حضور پرشور مردم

استان لرستان دارای هفت حوزه انتخابیه اصلی بوده که برنامه‌ریزی‌های لازم از سوی ستاد انتخابات این استان برای هر چه‌بهتر برگزار شدن دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و همچنین پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری صورت گرفته است.

سهم استان لرستان از کرسی‌های مجلس شورای اسلامی هفت کرسی بوده و در مجلس خبرگان رهبری نیز دو کرسی از آن نمایندگان مردم لرستان در این مجلس است.

در مجموع برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۹۵ نامزد انتخاباتی لرستان در عرصه حضور دارند.

انتخابات لرستان از نگاه آمار/ فعالیت ۳۰ هزار نفر عوامل اجرایی

نقش مهم رسانه‌ها در مشارکت حداکثری در انتخابات

احسان یاوری رئیس ستاد انتخابات لرستان امروز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران با تأکید بر اینکه مهم‌ترین مقوله در برگزاری انتخابات، دعوت به مشارکت حداکثری است، اظهار داشت: نقش‌آفرینی رسانه‌ها دراین‌رابطه خیلی می‌تواند تأثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه بحث مهم دیگر شفافیت در امر انتخابات و اطلاع‌رسانی دقیق و درست برای حصول اطمینان بین مردم برای سلامت و امنیت انتخابات است، عنوان کرد: ارائه دیدگاه‌های کسانی که در این عرصه فعالیت می‌کنند، به‌خصوص نامزدها، بسیار مهم است.

رئیس ستاد انتخابات لرستان با تأکید بر اینکه اطلاع‌رسانی این دیدگاه‌ها به مردم می‌تواند در رقابتی کردن انتخابات و درعین‌حال داغ‌کردن تنور انتخابات بسیار کمک کند، گفت: ما اصحاب رسانه را یاری‌رسان هر چهار راهبرد مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت که توسط مقام معظم رهبری بیان شد، می‌دانیم.

یاروی در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه خوشبختانه رسانه‌ها در این راستا همراه بوده‌اند و خبررسانی و اطلاع‌رسانی صادقانه را همواره به نحو احسن انجام داده‌اند، بیان داشت: در این راستا از تلاش شبانه‌روزی رسانه‌ها تشکر می‌کنم.

انتخابات لرستان از نگاه آمار/ فعالیت ۳۰ هزار نفر عوامل اجرایی

رقابت ۲۹۵ کاندیدا با یکدیگر

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در حال حاضر ۲۹۵ نامزد انتخاباتی در عرصه انتخابات لرستان حضور دارند، گفت: شروع تبلیغات تعداد کاندیداها ۳۵۰ نفر بود که ۵۵ نفر از ادامه حضور در عرصه انتخابات انصراف دادند و مجموع کاندیداها در حال حاضر ۲۹۵ نفر است.

رئیس ستاد انتخابات لرستان با تأکید بر اینکه زمان اعلام انصراف کاندیداها تا روز گذشته بوده است، افزود: بر اساس آئین‌نامه اجرایی انتخابات کسانی که قصد انصراف از کاندیدا بودن را دارند باید ۷۲ ساعت قبل از شروع انتخابات انصراف خود را به‌صورت رسمی به فرمانداری‌ها یا ستاد انتخابات اعلام کنند که تا روز گذشته ما انصراف ۵۵ نفر را در استان دریافت کردیم.

یاوری، عنوان کرد: در حوزه انتخابیه دورود و ازنا ۴۶ نفر، در حوزه انتخابیه دلفان و سلسله ۱۴ نفر، در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی ۸۰ نفر، در حوزه انتخابیه پلدختر و معمولان ۶ نفر، در حوزه انتخابیه الیگودرز ۱۹ نفر، در حوزه انتخابیه بروجرد و اشترینان ۷۲ نفر و در حوزه انتخابیه کوهدشت و رومشکان ۵۲ نفر در عرصه انتخابات هستند.

انتخابات لرستان از نگاه آمار/ فعالیت ۳۰ هزار نفر عوامل اجرایی

پیش‌بینی ۱۶۵۴ شعبه اخذ رأی

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه یکی از موارد تخلف بر اساس قانونی، جایی است که انصراف با تبانی همراه شده باشد، تأکید کرد: اگر انصراف در ازای گرفتن یک وعده، امتیاز و بحث‌های مالی و مبتنی بر تبانی باشد، جرم شناخته می‌شود و در قانون جرم‌انگاری شده است.

رئیس ستاد انتخابات لرستان، بیان داشت: اگر این امر محرز شود، رسیدگی به آن بعد از انتخابات از سوی دستگاه قضائی صورت می‌گیرد.

یاوری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در مجموع در استان هفت حوزه انتخابیه و ۹ شهرستان داریم، تصریح کرد: در استان هزار و ۶۵۴ شعبه اخذ رأی داریم.

وی بیان داشت: از این تعداد، هزار و ۳۰ شعبه اخذ رأی ثابت و ۶۲۲ شعبه هم سیار هستند.

رئیس ستاد انتخابات لرستان با اشاره به اینکه از مجموع هزار و ۶۵۴ شعبه اخذ رأی ۸۴۵ شعبه شهری و ۸۱۰ شعبه نیز روستایی است، ادامه داد: در این راستا در خرم‌آباد ۳۶۵ شعبه اخذ رأی، در چگنی ۶۵ شعبه، در بروجرد ۲۷۰ شعبه اخذ رأی، در الیگودرز ۱۶۸ شعبه اخذ رأی، در دورود ۱۳۳ شعبه اخذ رأی، در ازنا ۸۴ شعبه اخذ رأی، در کوهدشت ۱۹۳ شعبه اخذ رأی، در رومشکان ۵۵ شعبه اخذ رأی، در دلفان ۱۲۷ شعبه اخذ رأی، در سلسله ۸۵ شعبه اخذ رأی، در پلدختر ۶۹ شعبه اخذ رأی و در معمولان ۴۰ شعبه اخذ رأی پیش‌بینی‌شده است.

انتخابات لرستان از نگاه آمار/ فعالیت ۳۰ هزار نفر عوامل اجرایی

تمام نقاط شعب اخذ رأی ثابت دارای آنتن هستند

یاوری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تقریباً در استان حدود سه هزار و ۷۵۴ نقطه اخذ رأی داریم، گفت: این نقاط، نقاطی هستند که صندوق حاضر و از مردم اخذ رأی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه لرستان جز محدود استان‌هایی است که تمام نقاط شعب ثابت دارای آنتن هستند، گفت: همچنین کمتر از ۲۰۰ نقطه اخذ رأی با مشکل آن تن‌دهی مواجه هستند.

رئیس ستاد انتخابات لرستان، تأکید کرد: این نقاط، نقاطی بسیار صعب‌العبور هستند و غالباً روستایی بوده که تعداد خانوارهای آن زیر ۲۰ خانوار است.

یاوری گفت: تلاش ما این است که آن تن‌دهی را در این نقاط سیار فراهم کنیم، اما احیاناً اگر آن تن‌دهی در این نقاط فراهم نشد، سازوکاری برای احراز هویت آفلاین تعریف شده که این نقاط اجرا می‌شود، این مسیر به‌گونه‌ای تعریف شده که ابتدا و انتهای خط حتماً آنلاین باشند که احیاناً اگر رأی تکراری در جایی که آفلاین است انجام شده باشد، به‌محض اتصال دستگاه، آن رأی تکراری مشخص می‌شود.

وی گفت: با مجوزی که از وزارت کشور می‌گیریم اخذ رأی با شناسنامه در این نقاط احیاناً صورت می‌گیرد تا یک نفر دو بار رأی ندهد.

انتخابات لرستان از نگاه آمار/ فعالیت ۳۰ هزار نفر عوامل اجرایی

۳۰ هزار نفر انتخابات را برگزار می‌کنند

رئیس ستاد انتخابات لرستان با بیان اینکه لرستان به لحاظ شعب ثابت از محدود استان‌های کشور بوده که تمام شعب ثابت آنلاین است، گفت: در این راستا حدود ۴۰۰ کیلومتر فیبر نوری و ۱۸۳ سایت روستایی یا ارتقا یافته و یا جدید هستند، صورت‌گرفته است.

یاوری گفت: این دوره از انتخابات هم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و هم ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری را داریم، تعرفه این دو انتخابات با هم تجمیع شده است، برای هر کدام یک شعبه اخذ رأی پیش‌بینی‌شده است.

وی گفت: ۳۰ هزار نفر نیز کار برگزاری انتخابات در لرستان را بر عهده دارند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.