وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد این کشور آماده همکاری برای حل بحران غزه است.

وزیر خارجه ترکیه: اسرائیل گوش خود را به روی فریاد جهانی آتش‌بس بسته است

وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد که عاملان جنایت‌های غزه مانع آتش بس در این باریکه می‌شوند.

«هاکان فیدان» وزیر امور خارجه ترکیه روز جمعه اعلام کرد که گروه تماس غزه امروز راه های پایان دادن به خونریزی در نوار غزه را بررسی می کند.

وزیر امور خارجه ترکیه تاکید کرد که آنکارا آماده است تا با کشورهای منطقه از جمله کشورهای ضامن صلح (غزه) برای توقف خشونت در این منطقه همکاری کند.

فیدان یادآور شد که وجدان جهانی خواستار آتش بس در غزه است، اما عاملان جنایت ها دراین منطقه گوش های خود را نسبت به این درخواست ها بسته اند.

وزیر خارجه ترکیه همچنین تاکید کرد که نظام بین‌الملل سال‌هاست که نتوانسته راه‌حلی برای بحران سوریه پیدا کند. فیدان گفت نظام بین الملل به دلیل منافع کشورهای مسلط قادر به حل مشکلات منطقه نیست.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه امروز اعلام کرد که شمار شهیدان حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی تاکنون به ۳۰ هزار و ۲۲۸ نفر و شمار زخمی‌های این حمله‌ها نیز به ۷۱ هزار و ۳۷۷ نفر افزایش یافته است.

علاوه بر این بر اساس گزارش وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه، ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶ جنایت و کشتار را در نوار غزه مرتکب شده است.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که در نتیجه حمله‌های ۲۴ ساعت گذشته ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه ۱۹۳ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند و ۹۲۰ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.