«هیات مراکشی حامی مسائل امت اسلامی» اعلام کرد روز جمعه در ۴۸ شهر این کشور ۱۰۰ تظاهرات را در حمایت از نوار غزه برگزار کرد.

۱۰۰ تظاهرات در ۴۸ شهر مراکش در حمایت از غزه برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، هیات غیردولتی مراکش حامی مسائل امت اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کرد روز جمعه تقریبا ۱۰۰ تجمع و راهپیمایی در ۴۸ شهر برای ابراز همبستگی با غزه و ملت فلسطین برگزار شد.

از جمله شهرهایی که این تجمع‌ها و راهپیمایی‌ها به‌ویژه پس از نماز جمعه در آنها برگزار شدند، می‌توان به «تازه» و «وجده» در شرق، «الجدیده»، «دار البیضاء» و «تماره» در غرب و «اکادیر» در مرکز مراکش اشاره کرد.

طبق این بیانیه، معترضان شعارهایی در محکومیت کشتار فلسطینی‌ها در نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی، هدف قرار دادن غیرنظامیان در غزه، سیاست گرسنگی دادن و تلاش‌های این رژیم برای کوچاندن اجباری ساکنان غزه و نیز محکومیت سکوت بین‌المللی و کشورهای عربی سردادند.

شرکت‌کنندگان در این تجمع‌ها و راهپیمایی‌ها از جامعه بین‌الملل خواستند با توجه به تهدید به هدف قرار دادن آوارگان فلسطینی در شهر رفح، مسوولیت حفاظت از جان غیرنظامیانی را که هر روز مورد ظلم قرار می‌گیرند، بپذیرد.

تل‌آویو و رباط دهم دسامبر ۲۰۲۰ ازسرگیری روابط دیپلماتیک خود را که از سال ۲۰۰۰ متوقف شده بود، اعلام کرده و هیات‌هایی از مسوولان رژیم صهیونیستی در سطوح مختلف به مراکش سفر کردند اما این سفرها از زمان آغاز جنگ علیه غزه متوقف شدند.

تقریبا هر روز در شهرهای مختلف مراکش به‌ویژه رباط، پایتخت آن تجمع‌های بزرگی از حامیان ملت فلسطین برپا شده و شرکت‌کنندگان توقف حملات هوایی رژیم صهیونیستی به غزه، لغو محاصره این منطقه و انتقال کمک‌های بشردوستانه به آنجا را خواستار می‌شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.