رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از واگذاری ۳۵۰ محدوده معدنی به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی خبر داد.

واگذاری ۳۵۰ معدن به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی اردبیل

به گزارش قدس آنلاین، مسعود ایرانی پیش از ظهر شنبه در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در اردبیل، اظهار کرد: ۱۶ شهرک و نواحی صنعتی در استان اردبیل فعالیت می‌کند و در کنار آن ۶ شهرک غیردولتی، یک منطقه آزاد و یک منطقه ویژه اقتصادی در استان زیرساخت لازم را برای سرمایه‌گذاران بخش صنعتی فراهم کردند.

وی با بیان اینکه امسال به ازای هر روز یک جواز تأسیس در حوزه صنعت صادر شده است، تصریح کرد: سهم استان اردبیل در جواز تأسیس و پروانه بهره‌برداری صادر شده تنها یک درصد میانگین کشوری است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: به ازای هر ۱.۵ روز نیز در این استان پروانه بهره‌برداری در حوزه صنعت صادر شده به طوری که در سال‌جاری تعداد پروانه‌های صادر شده از مرز ۲۰۰ فقره گذشته تا فرصت اشتغال سه هزار و ۲۰۰ نفر نیز فراهم آید.

ایرانی افزود: بعد از گذر از شرایط کرونایی، وضعیت اقتصادی و رشد صنعتی استان رو به رشد است و قطعاً در سال‌های آینده با تقویت زون‌های صنعتی قادر خواهیم بود صنایع تبدیلی و زنجیره‌های تولید را مورد حمایت قرار دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ۷۰ درصد نیاز کشور در حوزه صنایع سلولزی توسط سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان استان تأمین می‌شود و این استان تأمین‌کننده توپ ورزشی، شیرآلات بهداشتی، لاستیک و آب معدنی به همراه محصولات ام. دی. اف، باتری و اسباب‌بازی‌های هوشمند بین ۲۵ تا ۶۰ درصد نیاز کشور است.

ایرانی با بیان اینکه باید زنجیره تولید این صنایع مورد حمایت قرار گیرد، اضافه کرد: با تولیدات کیفی‌تر و با استاندارد بالا می‌توان فرصت و زمینه صادرات را به خوبی فراهم کرد.

وی از توسعه زنجیره تولید صنایع معدنی نیز خبر داد و بیان کرد: با استخراج مواد آهنی امکان تقویت زنجیره تولید محصولات فولادی نیز فراهم شده و در کنار آن ما قادر به تقویت واحدهای مرتبط با این صنایع هستیم.

ایرانی در ادامه سخنان خود یادآور شد: ۱۶ مورد احیای واحدهای صنعتی امسال با سرمایه‌گذاری ۳۴ میلیارد تومان و اشتغال ۳۰۰ نفر انجام شده است.

وی تصریح کرد: در سال جاری یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی پرداخت شده و از طریق وزارت صمت ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه در گردش نیز برای واحدهای بزرگ در مرحله پرداخت است.

ایرانی به برگزاری منظم جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید اشاره کرد و گفت: ۳۶ جلسه در سال‌جاری با هدف حمایت از سرمایه‌گذاران برگزار شده و در آن مشکلات ۳۷۷ واحد تولیدی مورد بررسی قرار گرفته تا در قالب اجرای ۶۵ درصد مصوبات، بخشی از این موانع برطرف شود.

وی افزود: متوسط اشتغال بخش صنعت در کشور ۳۳ درصد است اما این متوسط در استان اردبیل ۲۷ درصد است و انتظار می‌رود بخش صنعت در سال‌های آینده روند رو به رشدی را پیدا کند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل تلاش‌های مؤثر برای ارتقای باشگاه هزارتایی و راه‌اندازی ۱۵ واحد را در قالب این طرح عظیم یادآور شد و خاطرنشان کرد: ۳۵۰ محدوده معدنی در استان اردبیل به سرمایه‌گذاران واگذار شده و همچنان اشتغال بیشتر در این حوزه همراه با رشد متوازن بخش صنعت، معدن و تجارت از هدف‌گذاری‌های اصلی استان در دولت سیزدهم است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.