مدیرکل هواشناسی گیلان گفت: از فردا شرایط برای افزایش ابر و مه آلود شدن هوا و کاهش نسبی دما و وزش باد و بارش پراکنده باران و برف (در ارتفاعات) تا سه‌شنبه مهیا می‌شود.

کاهش نسبی دما در گیلان/ احتمال بارش برف و باران پراکنده

به گزارش قدس آنلاین، محمد دادرس  آسمان گیلان را کمی ابری تا نیمه ابری دانست و اظهار کرد: کمینه و بیشینه دما طی امروز بین سه درجه سانتیگراد زیر صفر و ۱۴ درجه سانتیگراد در نوسان است.

وی نقشه‌های هواشناسی را نشان دهنده استقرار جوی غالبا پایدار در منطقه دانست و افزود: بر اساس هشدار سطح زرد صادر شده، تا فردا شاهد افت دما و یخبندان در مناطق مختلف استان به ویژه در ارتفاعات و دامنه‌ها طی ساعات شب تا صبح خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی گیلان تصریح کرد: به تدریج از یکشنبه با عبور موجی کم و بیش ناپایدار از منطقه، شرایط برای افزایش ابر و مه آلود شدن هوا و کاهش نسبی دما و وزش باد و بارش پراکنده باران تا سه‌شنبه مهیا می‌شود.

دادرس با بیان اینکه احتمال بارش پراکنده برف در ارتفاعات وجود دارد، گفت: دریای خزر نیز با ارتفاع موج نیم تا یک متر تا پایان هفته برای فعالیت‌های مرتبط مناسب است.

وی خاطرنشان کرد: طی چهارشنبه و پنجشنبه با شکل‌گیری جریانات جنوبی، در برخی از مناطق وزش باد گرم به ویژه در ارتفاعات و دامنه‌ها مورد انتظار است و در نواحی جلگه‌ای وقوع پدیده مه و افزایش دما طی روز پیش‌بینی می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.