دولت آمریکا قوانین ایمنی برای کارخانه‌های تولید مواد شیمیایی را که در دوران ترامپ تسهیل شده بود، سخت‌تر کرد.

اعمال قوانین ایمنی سخت‌تر برای کارخانه‌های مواد شیمیایی در آمریکا

به گزارش قدس آنلاین، اداره حفاظت از محیط زیست آمریکا اعلام کرد قوانین ایمنی برای کارخانه های تولید مواد شیمیایی که در دوران ترامپ تسهیل شده بود، بار دیگر تشدید شد.

ژانت مک کابی معاون اداره حفاظت از محیط زیست اظهار کرد قانون جدید که تشدید شده شامل قوی ترین و سخت ترین الزامات ایمنی بکار گرفته شده برای تاسیسات صنعتی است.

هدف از تشدید این قانون جلوگیری از وقوع حوادث در کارخانه های تولید مواد شیمیایی است.

با تشدید این قانون، برخی مفاد تسهیل شده آن در دوران ترامپ بار دیگر احیا و تشدید می شود و کارخانه ها ملزم به دستیابی به تکنولوژی ها و فرایندهایی ایمن تر هستند که خطرات را کاهش می دهد. همچنین احیای ملزومات مورد نیاز برای انجام تحلیل های ریشه‌ای و اساسی پس از حوادث، از دیگر مفاد این قانون است.

علاوه بر این، ملزم کردن بخش های پر حادثه به نوشتن طرح ها و اجرای اصول ایمنی و جمع آوری اطلاعات بیشتر درباره خطرات ایمنی در دسترس برای جوامع نزدیک مراکز صنعتی، از دیگر موارد سخت گیری شده در این قانون است.

این قوانین برای نخستین بار در دوران باراک اوباما و پس از وقوع انفجار در یک کارخانه تولید کود شیمیایی در تگزاس که منجر به مرگ ۱۵ نفر شد، اجرایی شده بود.            

این قوانین برای ۱۲ هزار مرکز صنعتی از جمله تولیدکنندگان و توزیع کنندگان مواد شیمیایی، پالایشگاه های نفت، تولیدکنندگان غذا و نوشیدنی و توزیع کنندگان منابع کشاورزی اجرایی می شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.