مطابق آمارها، از ابتدای امسال تا پایان بهمن‌ماه امسال ۱۹ میلیون و ۴۶۹ هزار و ۸۸۷ تن کالاهای اساسی در بنادر کشور تخلیه شد.

۱۹.۴ میلیون تن کالاهای اساسی در بنادر ایران تخلیه شد

به گزارش قدس آنلاین، میزان تخلیه کالاهای اساسی شامل گندم، جو، ذرت، سویا، برنج، شکر و روغن در بنادر کشور طی ۱۱ ماهه ابتدایی سال جاری، معادل ۱۹ میلیون و ۶۴۹ هزار و ۸۸۷ تن بود که در این بین ذرت رشد ۲۶ درصدی و سویا رشد ۱۷ درصدی داشت.

میزان تخلیه گندم از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه سال ۱۴۰۲ معادل ۲ میلیون ۷۴۸ هزار و ۱۱۵ تن بود. همچنین میزان تخلیه جو در این مدت معادل یک میلیون و ۶۵۳ هزار و ۸۹۷ تن بود و میزان تخلیه ذرت تا پایان بهمن ماه سال جاری معادل ۹ میلیون و ۴۳۷ هزار و ۵۱۴ تن بود.

علاوه بر این میزان تخلیه سویا در ۱۱ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲ معادل چهار میلیون و ۷۲ هزار و ۱۵۱ تن بود و میزان تخلیه برنج نیز تا پایان بهمن ماه ۱۴۰۲ معادل ۹۹ هزار و ۲۲۷ تن بوده است.

این در حالی است که سویا با توجه به تخلیه سه میلیون و ۴۶۸ هزار و ۴۴۸ تنی مدت مشابه سال گذشته، رشد ۱۷ درصدی را تجربه کرده است و ذرت نیز با توجه به تخلیه هفت میلیون و ۴۸۵ هزار و ۲۰۸ تنی، رشد ۲۶ درصدی را به ثبت رسانده است.

همچنین میزان تخلیه شکر نیز تا پایان بهمن ماه امسال معادل ۵۵۴ هزار و ۷۱۵ تن و میزان تخلیه روغن در بنادر کشور طی مدت مذکور معادل ۹۰۴ هزار و ۲۶۸ تن بود.

تعداد کامیون و واگن اختصاص یافته

گفتنی است تعداد کامیون و واگن اختصاص یافته برای خروج کالاهای اساسی طی ۱۱ ماهه ابتدایی سال جاری شامل ۶۷۴ هزار و ۴۸۲ دستگاه کامیون و ۲۰ هزار و ۱۸۳ واگن بوده که از تعداد کامیون های اختصاص یافته، ۶۰ هزار و ۷۰۳ دستگاه به صورت حمل یک‌سره و مخصوص کشتی‌های حمل گندم بوده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.