مدیر کل اداره کل انتقال خون خراسان رضوی گفت: ذخایر خونی در این استان با توجه به کاهش مراجعه داوطلبان به پایگاههای اهدای خون ناشی از برودت هوا و بارش باران و برف، اکنون با کاهش بسیار و هشدار دهنده مواجه است.

کاهش ذخایر خونی در خراسان رضوی هشدار دهنده است

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی انتقال خون، سعید اصغریان اظهار کرد: در روزهای اخیر به دلیل بارش برف و سرمای هوا میزان مراجعه داوطلبان به پایگاه های اهدای خون به شدت کاهش یافته و این موضوع کاهش ذخایر خونی را به دنبال داشته است.

مدیر کل اداره کل انتقال خون خراسان رضوی با بیان اینکه چشم‌های بیماران منتظری هستند که ادامه زندگی برایشان با اهدای خون میسر است، ادامه داد: با توجه به نیاز مبرم به خون و فرآورده‌های خونی سالم و تامین خون مورد نیاز ۶۴ مرکز بهداشتی و درمانی در خراسان رضوی، از عموم مردم، مجاوران و زائران رضوی دارنده همه گروه‌های خونی دعوت می‌شود با حضور در پایگاه‌های اهدای خون ما را یاری کنند.

وی اظهار کرد: خون سالم نیاز ضروری برای تمام افراد به‌ ویژه بیماران محسوب می‌شود و مصدومان حوادث ترافیکی، مادران باردار و بیماران تالاسمی، هموفیلی و سرطانی و غیره نیاز بیشتری به خون و فرآورده‌های خونی سالم دارند.

اصغریان افزود: از افراد مومن، خیّر و نوع دوست می خواهیم در چنین شرایطی بیماران و نیازمندان به خون و انواع فرآورده‌های خونی را تنها نگذارند بلکه با مراجعه به مراکز انتقال خون باعث برطرف شدن نیاز بیمارستان‌ها و بیماران به ویژه افراد مبتلا به تالاسمی، هموفیلی و سرطان شوند.

مدیر کل اداره کل انتقال خون خراسان رضوی افزود: پایگاههای فعال اهدای خون در مشهد شامل پایگاه‌های اهدای خون امام رضا (ع) و حرم مطهر رضوی در نوبت صبح و عصر و چهار پایگاه امید واقع در نبش خیابان شیرازی، شهید کریمی واقع در قاسم‌آباد، پایگاه شهید سلیمانی واقع در بلوار استقلال و پایگاه مهر واقع در نبش بلوار ابوطالب در نوبت صبح آماده پذیرش داوطلبان اهدای خون و مجاوران و زائران رضوی هستند.

وی با بیان اینکه ساعت پذیرش پایگاه‌ها در نوبت صبح از ساعت هفت و ۴۵ دقیقه تا ساعت ۱۲ و ۴۵ دقیقه و در نوبت عصر از ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه تا ۱۸ و ۴۵ دقیقه است، گفت: به همراه داشتن کارت شناسایی برای اهدای خون الزامی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.