با پایان شمارش آرای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تکلیف ۱۳ کرسی نمایندگی از آذربایجان شرقی مشخص و سرنوشت ۶ کرسی به دور دوم موکول شد.

تکلیف ۱۳ کرسی نمایندگی مجلس دوازدهم در آذربایجان شرقی مشخص شد

به گزارش قدس آنلاین در بین افراد راه یافته به مجلس دوازدهم، هفت منتخب شامل مسعود پزشکیان و روح اله متفکر آزاد از تبریز ، غلامرضا نوری قزلجه از بستان آباد، مجید نصیرپور از سراب، بهنام رضوانی از کلیبر، رضا علیزاده از ورزقان و بیت الله عبداللهی از اهر و هریس سابقه حضور در مجلس شورای اسلامی دارند.

۶ منتخب این دوره شامل مسعود پزشکیان، محمد باقری بنابی از بناب ، بیت الله عبداللهی از اهر و هریس ، غلامرضا نوری قزلجه از بستان آباد ، مجید نصیر پور از سراب و سید فرید موسوی از حوزه مراغه و عجب شیر گرایش اصلاح طلبی دارند و پنج منتخب شامل روح اله متفکر آزاد از تبریز ، عزت اله حبیب زاده از حوزه مرند و جلفا ، بهنام رضوانی از کلیبر ، فرامرز شهسواری از حوزه هشترود و چاراویماق و رضا علیزاده از ورزقان اصولگرا هستند و ۲ منتخب شامل مریم عبداللهی از میانه و زهرا خدادادی از ملکان به صورت مستقل در انتخابات مجلس دوازدهم شرکت کردند .

در این انتخابات تکلیف ۱۰ حوزه انتخابیه استان مشخص شد و انتخابات حوزه تبریز، اسکو و آذرشهر برای انتخاب چهار کرسی باقی مانده، انتخابات شبستر برای یک کرسی و میانه برای انتخاب یک نماینده از ۲ نماینده این حوزه به دور دوم کشید.

هر هشت نامزد حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر که کارشان به دوم کشیده، گرایش اصولگرایی دارند.

آذربایجان شرقی از ۱۳ حوزه انتخابیه دارای ۱۹ کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.