مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان‌غربی از افزایش چشمگیر ترانزیت کالا از پایانه مرزی ۵ گانه استان طی ۱۱ ماهه گذشته از سال جاری خبر داد.

افزایش ترانزیت کالا از پایانه‌های مرزی آذربایجان‌غربی

به گزارش قدس آنلاین، ایرج دست نشان  افزود: ترانزیت کالا از پایانه های مرزی پنج گانه استان طی ۱۱ ماهه گذشته از سال جاری نزدیک به بیش از ۳۶ درصد افزایش داشته است و تلاش می شود با توسعه زیرساخت ها و ارتقاء کیفی خدمات این آمار رفته رفته صعودی شود. 

وی افزود: پایانه مرزی بازرگان با عبور ۱۲ هزار و۵۶۹ دستگاه ناوگان ترانزیت خروجی و ورود ۳۲ هزار و۳۷۳ دستگاه ناوگان ترانزیتی بیشترین عملکرد را در این خصوص‌ داشته است و پایانه مرزی  پلدشت با تردد ۲۰ هزار و ۹۳۶ دستگاه ناوگان ترانزیت خروجی و تردد ۶۱۵۴ دستگاه ناوگان ترانزیت ورودی و همچنین تمرچین با تردد ۹۶۴۹ دستگاه ترانزیت خروجی و ۷۲۵۳ دستگاه ناوگان ترانزیت ورودی در رتبه های دوم و سوم قرار گرفته اند.

دست نشان خاطرنشان کرد: در مدت زمان ذکر شده ۳۹۲ هزار و ۴۸۵ دستگاه ناوگان حامل کالای واراداتی و صادراتی از پایانه های مرزی استان تردد کرده اند که از این میان بازرگان با تعداد ۱۹۱ هزار و ۶۲۹ تردد در رتبه اول بیشترین تردد قرار گرفته و تمرچین و پلدشت به ترتیب با ۹۳ هزار و۲۴۳ و ۵۹ هزار و۴۱۱ تردد در رتبه های دوم و سوم قرار گرفته اند.

وی یادآور شد: دراین بازه زمانی میزان تردد ناوگان صادراتی و وارداتی از پایانه های مرزی تمرچین و پلدشت به ترتیب ۳۳ درصد و ۵۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.