در آستانه بهار، مؤسسه کتابخانه و موزه ملی ملک کارگاه «ساخت عروسک نوروزی تَکَم» را برای کودکان و بزرگسالان برگزار می‌کند.

برگزاری کارگاه «ساخت عروسک نوروزی تَکَم» در کتابخانه و موزه ملی ملک

به گزارش آستان نیوز، کارگاه ساخت عروسک نوروزی تَکَم با اجرای فاطمه هاشمی، یکشنبه 20 اسفند 1402 در کتابخانه و موزه ملی ملک بزرگترین موقوفه فرهنگی آستان قدس رضوی در تهران برپا خواهد شد. در این کارگاه، فرهنگ‌دوستان پس از تماشای اجرای آیین تَکَم‌گردانی، با ساخت این عروسک آیینی آشنا خواهند شد.

تکم، آیینی در چارچوب آیین‌های پیشواز بهار است که در بخش‌هایی از سرزمین ایران برگزار می‌شود. تکم‌چی‌ها با تکم‌گردانی در کوچه‌ها و گذرها، رسیدن بهار و نوروز را به آگاهی مردم می‌رسانند.

علاقه‌مندان برای هماهنگی حضور و نام‌نویسی در این کارگاه و بهره‌مندی از آن می‌توانند با شماره تلفن 66726613-021 (داخلی 132) ویژه نام‌نویسی گروه‌های کودک و نوجوان تماس بگیرند.

شایان ذکر است، کتابخانه و موزه ملی ملک توسط حاج حسین آقا ملک واقف بزرگ معاصر کشور در سال 1316 شمسی بر حرم مطهر رضوی وقف شده است و در حال حاضر به نشانی «تهران، میدان امام خمینی، سر در باغ ملی، خیابان ملل متحد(میدان مشق)» آماده خدمات‌رسانی به دوستداران فرهنگ و تاریخ اسلامی- ایرانی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.