هزاران نفر از مردم کوبا، ونزوئلا و بولیوی در حمایت از فلسطین به خیابان‌ها آمده و توقف فوری تجاوز و جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه را خواستار شدند.

اهتزاز پرچم فلسطین و فریاد انزجار از اسرائیل در خیابان‌های کوبا، ونزوئلا و بولیوی

به گزارش قدس آنلاین، کاراکاس پایتخت ونزوئلا شاهد حضور هزاران نفر از مردم این کشور در خیابان ها به نشانه همبستگی با فلسطین بود که پایان نسل‌کشی رژیم اسرائیل علیه غزه را خواستار شدند.

نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری ونزوئلا با انتشار پیامی از طریق حساب کاربری خود در شبکه مجازی ایکس، مخالفت قاطع مردم این کشور با حملات بی رویه صهیونیست‌ها علیه فلسطین را ابراز و اعلام کرد: مردم ونزوئلا، بهترین دختران و پسرانشان، از این سرزمین بولیواری به خیابان‌ها آمدند و تجاوز و نابودی مردم عرب فلسطین توسط اسرائیل را به شدت رد کردند. قتل بس است!

خورخه اره‌آسا (Jorge Arreaza) دبیر اجرایی اتحادیه آلبا که در این مراسم شرکت کرده بود، اعلام کرد که ونزوئلا در ماه آوریل آینده (فروردین- اردیبهشت) میزبان یک نشست بین‌المللی از جنبش‌های اجتماعی به منظور تهیه و ارائه یک طرح هماهنگ جهانی در دفاع از فلسطین خواهد بود.

وی همچنین ایجاد یک دستورکار دائمی بسیج در شهرهای مختلف ونزوئلا و فعالیت‌های فرهنگی در حمایت از مبارزه فلسطین را پیشنهاد کرد.

اره‌آسا تاکید کرد که زمان آن فرا رسیده است که «دولت بولیواری و مردم چاویستا در خط مقدم مردم جهان در دفاع از آرمان فلسطین قرار گیرند، زیرا فلسطین، ونزوئلا است و ما نیز (از رنج فلسطین) آسیب می‌بینیم، گویی کشور ماست؛ ما این کار را خواهیم کرد. در دفاع از فلسطین در خیابان‌ها خواهیم بود، سلاح ما خیابان و وجدان است.

جمعه گذشته همچنین کنسرتی از هنرمندان ونزوئلایی با عنوان فلسطین، انسانیت است در کاراکاس برگزار شد.

هزاران کوبایی نیز در سراسر این کشور در حمایت از فلسطین و علیه نسل‌کشی اسرائیل در نوار غزه تظاهرات کردند.

در هاوانا، پایتخت کوبا، تظاهرات گسترده‌ای به رهبری میگل دیاز کانل رئیس‌جمهوری این کشور برگزار شد. در این مراسم، اکرم سامهان سفیر فلسطین در کوبا نیز حضور داشت.

در این راهپیمایی، جوانان فلسطینی مقیم کوبا سخنرانی کردند و از رژیم صهیونیستی و آمریکا خواستند تا دست از ماشین‌های آدمکشی که هدایت می‌کنند، بردارند.

به مناسبت این راهپیمایی، دیاز کانل روز جمعه نیز در حساب کاربری خود در شبکه ایکس نوشت که کوبا «هیچ گاه نسبت به جنایت اسرائیل علیه مردم فلسطین بی تفاوت نخواهد بود».

رئیس‌جمهوری کوبا تاکید کرد: بی‌رحمی، بدرفتاری بس است، معافیت از مجازات بس است!

همچنین در بولیوی، مردم با برگزاری تجمع گسترده، کشتار مردم فلسطین را محکوم کردند.

اوو مورالس رئیس‌جمهوری سابق بولیوی در حساب کاربری خود در شبکه ایکس نوشت: ما هرگز همدست امپراتوری نخواهیم بود زیرا این ابزار سیاسی از آرمان های عادلانه همه مردم جهان دفاع می کند. ما از جهان می‌خواهیم که نسل ‌کشی را متوقف کرده و فلسطین را آزاد کند.

وی تاکید کرد: ما حمایت همیشگی خود از مبارزه برای آزادی فلسطین را اعلام می‌کنیم.

در کنار همراهی افکار عمومی کشورهای مختلف آمریکای لاتین با رنج فلسطین و غزه، به ویژه در ماه‌های اخیر، دولت‌های این منطقه نیز از زمان تشدید درگیری‌ها میان فلسطین و رژیم صهیونیستی، واکنش‌های شجاعانه‌ای در حمایت از فلسطین نشان داده‌اند؛ از قطع روابط دیپلماتیک دولت بولیوی با رژیم صهیونیستی تا مقایسه جنایت‌های رژیم اسرائیل علیه غزه با واقعه هولوکاست توسط آدولف هیتلر علیه یهودیان از سوی دولت برزیل، از پیوستن رسمی نیکاراگوئه به شکایت آفریقای جنوبی علیه نسل‌کشی اسرائیل و شکایت از آلمان نزد دیوان بین‌المللی دادگستری توسط این کشور تا اقدام دولت کلمبیا در تعلیق خرید سلاح از اسرائیل.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.