عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: بخش اصلی و مهم ناترازی بنزین به مصرف و سوخت بالای خودروهای داخلی باز می گردد باید برای حل این معضل بر اصلا کیفیت خودروهای تولیدی و توسعه دوگانه سوز کردن خودروهای تولید داخل و خودروهای فعال در سطح کشور تمرکز کنیم.

بابایی کارنامی در گفت‌وگو با قدس: حل معضل ناترازی بنزین از مسیر اصلاح صنعت خودرو می‌گذرد

علی بابایی کارنامی در گفت و گو با خبرنگار قدس با اشاره به مشکلات در زمینه ناترازی بنزین و تاثیر موتور خودروهای تولیدی در مصرف بالای سوخت، گفت: ناترازی بنزین در کشور یکی از چالش های چندین ساله است.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات در این بخش به  مصرف و سوخت بالای خودروهای داخلی باز می گردد. تولید خودروهای خودروسازان داخلی متاسفانه با استانداردهای بین المللی تطبیق ندارد و این موضوعات یکی از مباحث جدی ما با خودروسازان است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما اگر بتوانیم همراه با استانداردهای دنیا در تولید خودرو حرکت کنیم اتفاقات مهمی در این بخش رخ خواهد داد.

بابایی کارنامی با اشاره به تاثیر قاچاق در ناترازی بنزین بیان کرد: طبیعی است که قیمت تمام شده بنزین یارانه ای نسبت به فروش بنزین در سایر کشورها، زمینه را برای قاچاق فراهم می کند.

وی با بیان اینکه استفاده از خودروهای برقی و هیبردی می تواند جلوی ناترازی بنزین را بگیرد، بیان  کرد:این موضوع می تواند مصرف بنزین در کشور را کم کند. به واقع ما کشوری مصرف گرا هستیم و توان رقابت با تولید خارجی را نداریم و طبیعی است که ناترازی به وجود می آید.

وی گفت: بخش اصلی و مهم ناترازی بنزین  به مصرف و سوخت بالای خودروهای داخلی باز می گردد چراکه تولید خودروهای خودروسازان داخلی متاسفانه با استانداردهای بین المللی تطبیق ندارد و این موضوعات یکی از مباحث جدی ما با خودروسازان است. باید برای حل این معضل بر اصلا کیفیت خودروهای تولیدی و توسعه دوگانه سوز کردن خودروهای تولید داخل و خودروهای فعال در سطح کشور تمرکز کنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
    0 0
    با سلام و عرض ادب و احترام، طبق قانون حقوق کارمندان باید بر اساس تورم واقعی افزایش پیدا کند، تورم واقعی بالای 60درصد شده، اونوقت افزایش حقوق کارمندان 20 درصد، از یک طرف دیگه فوق العاده خاص کارمندان دولت که تصویب شد در مجلس از سوی شورای نگهبان برگشت خورده، خواهشان تصویب کنید.، و جلوی ظلم و بی عدالتی که در حق کارمندان میشه بگیرید. ممنون.