اعضای شورای شهر مشهد در صحن علنی یکصد و هفتم ۶ تذکر به شهردار مشهد داشتند، موضوعی که باعث تقویت شنیده‌ها در خصوص تصمیم شورا برای تغییر شهردار شد.

شهردار مشهد ۶ تذکر گرفت 

به گزارش قدس خراسان، یکصدوهفتمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر مشهد صبح دوشنبه ۱۴ اسفندماه همچون هفته های گذشته در تالار شهر مشهد برگزار شد.

شهرداری مشهد پیگیر تحقق منابع درآمدی بودجه باشد

در ابتدای این جلسه نایب‌ رئیس شورای اسلامی شهر مشهد که در غیاب موحدیان، ریاست جلسه را برعهده داشت، ضمن تقدیر از حضور حماسی مردم مشهد در انتخابات، بیان کرد: روز جمعه، یازدهم اسفند ماه مردم ایران حماسه باشکوه دیگری را رقم زده و با حضور پرشور خود در پای صندوق‌های رای بار دیگر دشمنان را از رسیدن به اهداف شومی که در این کشور دنبال می‌کنند، ناامید کردند.

ایمان فرهمندی در ادامه به بحث بودجه شهرداری پرداخت و گفت: بودجه، سند و نقشه راه شهرداری برای سال ۱۴۰۳ است و یکی از مهم‌ترین موضوعات، تحقق منابع درآمدی بودجه است که شهرداری باید برای سال آینده مجدانه پیگیر این موضوع و تحقق سرفصل‌های درآمدی باشد.

وی ادامه داد: هرساله با رسیدن به روزهای پایانی سال شورای شهر مشهد پرفشارترین روزهای کاری خود را تجربه می‌کند. اعضای شورای شهر در کمیسیون تلفیق، ساعت‌ها برای بررسی و کارشناسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری صرف کرده‌اند. بودجه ۵۰ هزارمیلیارد تومانی که رویکرد و نگاهش توسعه عمرانی و همه‌جانبه شهر مشهد است، تعریف کلان‌پروژه‌ها و توسعه خطوط ریلی خرید و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی، نهضت آسفالت و توجه ویژه به مناطق کم‌برخوردار از جمله رویکردهای مورد تاکید و توجه شورای شهر برای سال آینده خواهد بود.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: عملکرد شهرداری مشهدمقدس در حوزه‌های مختلف از جمله فضاآرایی‌های محیطی و اکران‌های شهری، بسیار پررنگ بوده و شایسته تحسین است.

فرهمندی با اشاره به پانزدهم  اسفندماه، عنوان کرد: درخت‌کاری سنتی نیکوست که هرساله با شکوه ویژه در شهر مشهد به همت شهرداری برگزار می‌شود.درخت‌کاری باید در سطح شهر به‌عنوان یک فرهنگ تبدیل شود و نهادهای متولی باید در این خصوص نقش‌آفرینی کنند.شهرداری مشهد و شهرداری‌های مناطق نیز خوشبختانه برنامه‌های خوبی در این خصوص تدارک دیده‌اند.

وی گفت: مشهد خود را برای جشنواره استقبال از بهار آماده می‌کند،تقارن بهار طبیعت و بهار قرآن موجب شده مضامینی بااین محور در استقبال از بهار مورد توجه قرار بگیرد. اقدامات متنوعی در حوزه‌های خدمات شهری، فرهنگی، فضاآرایی شهری، گل‌آرایی و نصب المان پیش‌بینی شده که قطعا فضای بانشاط و مفرحی پیش روی شهروندان مشهد و زائران حضرت رضا(ع) خواهد گذاشت. 

 شش تذکر یک روز !

اعضای شورای شهر مشهد اما امروز شش تذکر به شهردار مشهد داشتند و از عملکرد او ابراز نارضایتی کردند، موضوعی که شنیده ها در خصوص تصمیم شورا برای تغییر شهردار مشهد را تقویت می‌کند.

تذکر تند و تیز عضو شورا به شهردار مشهد: عملکرد شما خیلی ضعیف است 

مجید دبیریان، اولین عضو شورا بود که  به شهردار مشهد تذکر داد و گفت: آقای شهردار حدود سه ماه پیش این موضوع را یک بار دیگر تذکر دادم. در جلسه دیگری نیز همین که گفتیم تذکر، کاغذ برداشتید و یادداشت کردید، اما خروجی آن را ندیدم. خواهشم این است تا جلسه بعد نتیجه عملی‌ یادداشت امروزتان را به ما اعلام کنید. 

این عضو شورا ادامه داد: تذکر قبلی مرتبط با مصوبه شورای اسلامی شهر درباره موضوع انعقاد تفاهم‌نامه‌ای مابین شهرداری مشهد و بنیاد برکت در خصوص اشتغال در مناطق حاشیه شهر است. ما مصوبه‌ای داشتیم که به شهرداری اجازه دادیم در مشارکت با بنیاد برکت، ۱۰۰ میلیارد برای کارآفرینی و اشتغال خرد و خانگی در مناطق کم‌برخوردار و مناطق هدف بازآفرینی هزینه کند.متاسفانه تاکنون هیچ اقدامی از سمت شهرداری برای تحقق این هدف مهم انجام نشده است. دوستان ما هم در شورا که پیگیری کردند، بنیاد برکت برای انجام این تفاهم‌نامه اعلام آمادگی کرده، ولی هیچ اقدامی از طرف  شهرداری صورت نگرفته است. 

دبیریان متذکر شد: ما دو بار مکاتبه کردیم آقای شهردار اما متاسفانه هیچ پاسخی از سمت حضرت‌عالی به شورای شهر در این خصوص وصول نشده است. جناب شهردار تذکر جدی می‌دهم موضوع اشتغال عزیزان ما در حاشیه شهر و مناطق هدف بازآفرینی را به صورت ویژه پیگیری بفرمایید. محبت کنید جلسه بعد نتیجه عملی اقدامتان را به ما اعلام کنید نه اینکه صرفا نامه‌ای بزنید و پاسخی بدهید.

 تذکر دوم این عضو شورا اما مبتنی بر نتایج یک نظر سنجی در فضای مجازی حول عملکرد شهردار  بود، او خطاب به شهردار گفت: متاسفانه روز دوشنبه یک نظرسنجی به دست من رسید که در یکی از کانال‌های معتبر مرتبط با شهرداری صورت گرفته است. حدود ۸۰۷ بازدیدکننده که از این تعداد ۵۱۷ نفر رای دادند.جای تأسف دارد برای خودمان و شما بابت عملکردتان که فقط ۳ درصد گفتند عملکرد شما عالی است یعنی ۱۴ نفر، ۶ درصد حدود ۳۰ نفر گفتند عملکرد شما خوب است،۱۳ درصد یعنی ۶۷ نفر گفته‌اند عملکرد شما متوسط است. ۲۲ درصد یعنی ۱۱۳ نفر گفته‌اند عملکرد شما ضعیف است و متاسفانه حدود ۵۶ درصد حدود ۲۹۳ نفر گفتند عملکرد شما خیلی ضعیف است! این نظرسنجی مربوط به کسانی است که با حوزه شهرداری همکاری دارند یا کارمند شهرداری هستند.گفتار درمانی تا کی آقای شهردار؟ واقعا هنوز وقت عملگرایی نرسیده است؟ اینکه در برابر تذکردهندگان و منتقدان سکوت می‌کنید.

دبیریان در ادامه عنوان کرد: آقای شهردار یک جایی فرمودید خدا به من صبر بدهد. صبر به چه چیز؟ صبر داده است که شما در برابر عملکردتان سکوت کنید؟ نکته پایانی اینکه آقای شهردار چه کسی قرار است شما را به گردن بگیرد؟ پشتتان به کجا گرم است که این عملکرد را از خودتان نشان می‌دهید و بنا ندارید در این شهر تحولی ایجاد کنید.

طرح سوال از شهردار در صورت عدم توجه به تذکر طی یک ماه آینده

همچنین مجید طهوریان‌عسکری در تذکری خطاب به قلندر گفت: علیرغم قول جناب شهردار مبنی بر ایجاد تحول در منطقه منفصله توس و راه‌اندازی گردشگری تاریخی‌هویتی و عدم تحقق وعده‌ها از جمله شروع نشدن اجرای پروژه تقاطع غیرهمسطح شاهنامه و نیز با وجود بیش از هشت نوبت مکاتبه به شرح نامه‌های پیوست و برگزاری جلسات حضوری با موضوع پیگیری ردیف اعتبار احداث و بازسازی ایستگاه‌های اتوبوس در بلوار شاهنامه متناسب با فضای تاریخی هویتی، سازمان اتوبوسرانی مشهد در سال ۱۴۰۲ هیچ‌گونه اقدام موثری در راستای تکلیف مصوبه لایحه بودجه ۱۴۰۲ انجام نشده و این سازمان در جلسات اخیر با ارائه اطلاعات کاملا غلط و خلاف واقع از اجرای تکالیف بودجه‌ای سرباز زده است.

وی تصریح کرد: در تکالیف نظریه کمیسیون توسعه و بهسازی توس بابت لایحه اصلاح بودجه ۱۴۰۲ این موضوع مجدد و به صراحت تعیین تکلیف شده است. حال یک روز بعد از دفاعیات آن سازمان در کمیسیون تلفیق بودجه و اظهار عدم امکان اجرای ایستگاه متناسب با جغرافیای توس برخلاف مکاتبات قبلی در ایستگاه ابتدای خیابان توحید، فرم ایستگاه تغییر کرده و این نشان از عدم تمایل آن سازمان در اجرای تکلیف بودجه شورای شهر مشهد در منطقه منفصله توس دارد.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد متذکر شد: ضمن تذکر به شهردار مبنی بر نوع عملکرد سازمان اتوبوسرانی صرفا یک ماه به شهرداری مشهد مهلت داده می‌شود تا اقدام لازم در خصوص تکلیف مشخص شده در لایحه بودجه را انجام داده، در غیر این صورت آقای شهردار باید در قالب طرح سوال پاسخگوی اینجانب در صحن علنی شورا باشد.آقای دبیریان درخصوص ۱۰۰ میلیارد صحبت کردند، اما من درمورد فقط دو میلیارد تومان صحبت کردم که شهرداری مشهد و سازمان اتوبوسرانی یک سال ما را سردواند که فقط دومیلیارد بخواهد در منطقه توس بابت ایستگاه‌ها اجرای پروژه انجام دهد. 

انتصابی که صدای عضو شورای شهر را درآورد

طهوریان عسکری هم مانند دبیریان دو تذکر داشت و در تذکر بعدی خود خطاب به شهردار عنوان کرد:  با توجه به اولین بازدید اینجانب از محله آبکوه در تاریخ ۹ مهرماه ۱۴۰۰ و انجام گودبرداری پروژه ۲۰ واحدی سازمان بازآفرینی به نیت تحویل کلید به کلید با املاک مستقر در خیابان توفیق و علیرغم‌ مکاتبات قبلی و جلسات حضوری کمیته نظارتی منطقه یک و مکاتبه ریاست کمیسیون شهرسازی و مکاتبات ریاست شورا با شهرداری مشهد و تذکرات پی در پی به شهرداری مبنی بر عدم اجرایی شدن پروژه ۲۰ واحدی آبکوه به عنوان پروژه پیشران آن محله و بررسی‌های مختلف و جمع‌بندی‌های اینجانب مبنی بر قصور شخص معاون مالی سازمان بازآفرینی در عدم اجرایی شدن پروژه مذکور و همچنین جذب زیر ۲۵ درصد بودجه سال ۱۴۰۰ و تذکرات شفاهی مبنی بر عملکرد مالی سازمان بازآفرینی، متاسفانه علیرغم تذکرات مکرر طی ماه‌های اخیر وی به عنوان‌ معاون مالی منطقه ثامن و سپس به عنوان سرپرست شهرداری منطقه ثامن منصوب شده است! فردی متخصص‌تر برای انتصاب چنین سمت مهمی در  شهرداری مشهد نبود؟

او ادامه داد: چرا فردی که عملکرد ضعیف او بر اساس نتایج و آمارهای عملکردی در سازمان بازآفرینی کاملا مشهود بوده باید در ابتدا به عنوان معاون مالی مهم‌ترین منطقه شهر مشهد از لحاظ استراتژی و وجود بارگاه منور رضوی با حضور خیل زائران و سرمایه‌گذاران،  انتخاب و سپس به عنوان سرپرست شهرداری این منطقه منصوب شود؟! شما که شعار حمایت از سرمایه‌گذار می‌دهید چرا فردی را منصوب می‌کنید که توان اجرای یک پروژه ۲۰ واحدی در آبکوه را ندارد؟ حال می‌خواهید خروجی عملکرد او با سرمایه‌گذاران چند همتی منطقه ثامن چه باشد؟ 

عضو شورای شهر مشهد در ادامه این تذکر تاکید کرد: آقای شهردار به شما تذکر می‌دهم تا در اسرع وقت یا حکم نامبرده را لغو، یا فرد شایسته دیگری را به عنوان سرپرست انتخاب و یا با انتخاب شهردار جدید منطقه ثامن یه شرایط نابسامان آن منطقه را سامان دهید.ضمنا از دستگاه‌های نظارتی درخواست دارم تا ضمن ورود به سنجش نحوه عملکرد ایشان مانع بر انتصاب نامبرده حتی به عنوان معاون مالی مهم‌ترین منطقه سرمایه‌گذاری معنوی و مادی شهرداری مشهد شود.

اولویت‌های شهر مشهد انتصابات نیست، طلب پیمانکاران را بدهید 

حجت الاسلام حسن منصوریان، یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه این تذکرها با بیان اینکه تذکر من به آقای شهردار به طبع اصالت تذکرم به معاونت ایشان است، گفت: مرکز پزشکی شما چند درصد در عدم درآمدی که برای پیمانکارها باید ایجاد می‌کردید و نکردید دخیل بود؟ آیا شما شرایط احراز پست را بررسی کردید؟ شما رفتید و کسی را آوردید که هیچ‌نسبتی با مرکز پزشکی ندارد آنجا گماشتید صرف اینکه ایشان از دوستان فلان شخص است! آقای زوکی‌نژاد یا به شما تحمیل کردند و شما زیر بار رفتید که بد به حال مدیری که زیر فشار دیگران بخواهد زیرمجموعه خود را عوض کند یا اگر کار خودتان بود من از ریاست جلسه تقاضا دارم که مکتوب به شهرداری نامه بنویسید شرایط احراز این پست را نسبت به فرد جدید برای شورا ارسال کند. 

وی افزود: یعنی چه که هرکسی در هرجایی بدون در نظر گرفتن سوابق، رشته تحصیلی و توانمندی و صرفا با شبکه‌سازی مسئولیت می‌گیرد؟ آقای شهردار این شهرداری دیگر توان زیر و رو شدن ندارد. آقای یعقوبی چقدر آقای علی‌آبادی در معاونت خدمات شهری شما مانع بود که باید کنار گذاشته می‌شد و شما وقت خود را برای مصاحبه، عوض کردن و گزینه آوردن می‌گذاشتید. 

این عضو شورای شهر تصریح کرد: اولویت‌های شهر انتصابات نیست،بدهی و طلب پیمانکاران شهر دارد گوش فلک را کر می‌کند. به داد این افراد، پروژه‌ها، عملکرد ۴۰ درصد و ۶۰ درصد، به داد عملکرد ۶ درصدی حوزه‌ ورزشی برسید. سازمان فردوس‌ها هیچ مانعی در کار شما نبوده که عوضش می‌کنید؛ مراکز پزشکی کجا مانع شما بوده که وقتتان را برای عوض کردن انتصابات آن‌ها می‌گذارید؟ متشکرم از اینکه گوش نمی‌دهید!

مصوبات یکصد و هفتمین جلسه علنی شورای شهر مشهد 

لایحه نام‌گذاری معابر فرعی با حفظ شماره به نام شهدای گران‌قدر اولین دستور کار این جلسه علنی بود که به اتفاق آرا به تصویب رسید. بر اساس ماده واحده این لایحه، شهرداری مشهد مکلف است نسبت به نام‌گذاری معابر فرعی با حفظ شماره به نام شهدای گران‌قدر به شرح ذیل اقدام کند: 

۱) نام‌گذاری معابر فرعی شهید فرامرز عباسی ۱۷ واقع در بلوار شهید فرامرز عباسی با حفظ شماره، به نام «شهیدجواد گلکار کرمانی» (منطقه ۲).

۲) نام‌گذاری معابر فرعی وحید ۱۲ در خیابان وحید با حفظ شماره به نام «شهید عباسعلی نادری» (منطقه۴). 
۳) نام‌گذاری معبر فرعی اندیشه ۲۳ واقع در بلوار اندیشه با حفظ شماره به نام «شهید محمدرضا مظاهری» (منطقه ۱۰). 
۴) نام‌گذاری معابر فرعی رحمانیه ۲۷ واقع در بلوار رحمانیه با حفظ شماره به نام «شهید حسن علی‌نیا آبکوه» (منطقه ۱۲)، تصویب شد.

لایحه نظریه کمیسیون مشترک در خصوص لایحه مجوز واگذاری دارایی‌های متعلق به شهرداری مشهد در پروژه‌های امین و مفتح پس از ۶۲ دقیقه بحث و بررسی، از دستورکار خارج شد تا پس از بررسی به کمیسیون مربوطه، در جلسه علنی آتی مجدد به شورا بیاید.

همچنین خرید سهام سهام‌داران نمایشگاه بین‌المللی مشهد به عنوان دستورکار سوم این جلسه علنی به تصویب اعضای شورا رسید.

خبرنگار: معصومه مومنیان

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجتبی ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
    0 0
    لطفا مدیر جوان و انقلابی به عنوان شهردار انتخاب کنید