مدیر هماهنگی و ترویج کشاورزی جهاد کشاورزی استان همدان از شناسایی ۱۲ مزرعه نوآور در این استان خبر داد.

شناسایی ۱۲ مزرعه نوآور در استان همدان

به گزارش قدس آنلاین، علی رستمی با بیان اینکه به واسطه سازه‌های ترویجی آموزش‌های ترویجی به کشاورزان با قوت پیگیری می‌شود، گفت: ۵۱ سایت الگویی و ۳۷ کانون یادگیری از ابتدای سال تاکنون در راستای ترویج اجرا شده است.

او با اشاره به اینکه آموزش‌های ترویجی به دو روش گروهی و انفرادی انجام می‌شود، گفت: در حوزه آموزش‌های تحقیقات محور ترویجی از محققان و مرکز تحقیقات کشاورزی بهره‌مند خواهیم شد.

مدیر هماهنگی و ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: پل ارتباطی محقق، مروج و کشاورز در کارگاه‌های ترویجی برقرار می‌شود به طوری که آخرین دستاوردها و یافته‌های تحقیقاتی به کشاورز منتقل شود.

رستمی با تأکید بر اینکه از ابتدای سال تاکنون ۲۰ هزار نفر روز آموزش ترویجی محقق شده است، گفت: چهارهزار و ۵۰۰ نفر روز دوره مهارتی در راستای به زراعی و به نژادی در استان برگزار شده است.

او به آموزش ۱۲۴ هزار و ۸۲۶ نفر آموزش به منظور ارتقای بهره‌وری و تولید بیشتر در طرح جهش تولید در دیم‌زارها اشاره کرد و افزود: طرح جهش تولید تبدیل آیش زرد به آیش سبز و کشت گیاهان علوفه‌ای، گیاهان دارویی، حبوبات و دانه‌های روغنی در مزارع دیم است.

مدیر هماهنگی و ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با تأکید بر اینکه طرح مزارع نوآور نیز از سیاست‌های وزارتخانه‌ای است، گفت: ۱۲ مزرعه از ۱۰۴ مزرعه نوآور کشور، سهم استان همدان است که با هدف اجرای برنامه‌های ترویجی و ارتقای بهره‌وری دنبال می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.