عباسی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس  با بیان اینکه جلوگیری از فرار مالیاتی باعث افزایش درآمدهای دولت می شود،گفت: مهم ترین راهکار مقابله با فرار مالیاتی شفافیت است که از طریق سامانه مودیان و اجرای کامل آن محقق خواهد شد و تحولی بزرگ در مبارزه با فراریان مالیاتی بزرگ است.

اجرای کامل سامانه مؤدیان و شفافیت مالیاتی، راهکار اصلی جلوگیری از فرار مالیاتی و تحول در نظام مالیاتی

علیرضا عباسی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار قدس گفت: در اکثر کشورهای دنیا بودجه سالیانه شان را براساس درآمدهای پایدار می بندند. وقتی ما بودجه مان را براساس نفت می بندیم نفت کالای تحریم پذیر است ممکن است کوچکترین موضع سیاسی قیمت نفت را بالا و پایین کند و قیمتش خیلی پایدار نیست ما باید منابع پایدار ایجاد کنیم ‌که درآمد و بودجه کشور براساس آن باشد.

نماینده مجلس شورای اسلامی با طرح این سوال که در حال حاضر در کشور چند درصد افراد آن مالیاتی را که باید بپردازند می پردازند،اظهار کرد: مجلس از دو سال قبل بحث پایانه های فروشگاهی را مصوب کرد که طبق آن مشخص می شود هر فردی  چه مقداری رفت و برگشت مالی داشته  است و از این مقدار چقدر سود بوده است. در خود اظهاری ها ممکن بود کم اظهاری اتفاق بیفتد و این باعث می شد که کشور نتواند مالیات واقعی را از مردم بگیرد.

عباسی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در رابطه با اهمیت شفافیت در مبارزه با فرار مالیاتی گفت: مهم ترین راهکار مقابله با فرار مالیاتی شفافیت است که از طریق سامانه مودیان و اجرای کامل آن محقق خواهد شد و تحولی بزرگ در مبارزه با فراریان مالیاتی بزرگ و تحول در نظام مالیاتی خواهد داشت.

وی ادامه داد: آنچه که مشخص است این است که در کشور فرار مالیاتی اتفاق می افتد و قطعا جلوگیری از فرار مالیاتی باعث افزایش درآمدهای دولت می شود اینکه دولت می خواهد درآمدهای مالیاتی اش را افزایش دهد به معنای این نیست که دولت بخواهد افرادی را که مشمول مالیات نمی شدند را مشمول کند بلکه هدفش این است که از افرادی که باید مالیات می دادند و مالیات ندادند مالیات بگیرد.

نماینده مردم کرج در مجلس تصریح کرد: با اقدامات دولت تعداد مودیان مالیاتی از دو میلیون نفر به پنج میلیون نفر رسیده است و خیلی از افرادی که مالیات می دادند معاف شدند. وقتی سطح بخشودگی را در نظر می گیریم بسیاری از افراد حذف می شوند. دولت می خواهد از فرار مالیاتی جلوگیری کند و قصد دولت این نیست که مالیات جدیدی تعریف کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.