مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، از پیش‌بینی نمایشگاه‌های قرآن و عترت در ماه مبارک رمضان خبر داد.

افتتاح نمایشگاه قرآن و عترت در زنجان

به گزارش قدس آنلاین، علی‌اصغر حاج‌علی‌اکبری بعد از ظهر دوشنبه در آیین آغاز به کار نمایشگاه قرآن و عترت که در فرهنگسرای امام خمینی (ره) زنجان برگزار شد، با اشاره به اینکه امسال نیز همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، شاهد برگزاری نمایشگاه‌های قرآن و عترت در زنجان خواهیم بود، افزود: نمایشگاه مذکور با حضور ۸۰ ناشر از سراسر کشور در زنجان آغاز به کار کرد.

وی با یادآوری اینکه در نمایشگاه قرآن و عترت ۱۹۰۰ عنوان کتاب در ۱۷ جلد در قالب نمایشگاه کتاب برپا شده است، گفت: آنچه که در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار می‌گیرد، محصولات قرآنی، دینی، مذهبی و نیز مهارت‌های زندگی مبتنی بر روان‌شناسی اسلامی خواهد بود.

این مسوول با اشاره به اینکه در کنار نمایشگاه قرآن و عترت شاهد برگزاری برنامه‌های جنبی نیز خواهیم بود، ادامه داد: یکی از برنامه‌های جنبی پیرامون این نمایشگاه، برپایی غرفه‌های تخصصی از جمله ایستگاه تدبر در قرآن، ترجمه و مفاهیم قرآن و نیز غرفه عرضه محصولات فرهنگی در حوزه عفاف و حجاب خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، از طرح تعویض قرآن‌های قدیمی با قرآن‌های جدید خبر داد و با بیان اینکه این اقدام به منظور رفع بخشی از نیازهای جامعه انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: همچنین در کنار این نمایشگاه نشست‌های فرهنگی، علمی و پژوهشی برای عموم و کارگاه‌های آموزشی با عنوان ترجمه و تدبر در قرآن و نیز تفسیر برای عموم برگزار می‌شود.

حاج‌علی‌اکبری در ادامه با اشاره به اینکه نمایشگاه قرآن و عترت قرار است از امروز تا ۲۴ اسفندماه میزبان هم‌وطنان‌مان باشد، اضافه کرد: یکی دیگر از اقداماتی که توسط این اداره‌کل در آینده نزدیک شاهد برگزار آن خواهیم بود، برگزاری ایستگاه مطالعه در اماکن و صنوف در راستای ترویج فرهنگ مطالعه است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.