مدیر جهاد کشاورزی بردسکن گفت: تمامی واحدهای دامپروری شهرستان بردسکن سنتی هستند.

تمام واحدهای دامپروری بردسکن سنتی هستند

به گزارش قدس خراسان، مهدی مسروری با بیان اینکه شهرستان بردسکن یکی از قطب‌های دامپروری در استان خراسان رضوی است، اظهار کرد: متاسفانه خشکسالی‌های چند سال اخیر باعث شده است تعداد دام‌های سبک این شهرستان که قریب به ۳۸۰ هزار راس بوده است به ۵۰ درصد کاهش پیدا کنند.

مدیر جهاد کشاورزی بردسکن بیان کرد: در شهرستان بردسکن ۴۵۰۰ راس گاو شیری و پرواری وجود دارد که در اماکن دامی سنتی نگهداری می‌شوند.

وی با بیان اینکه شهرستان بردسکن ۳ مرکز جمع آوری شیر دارد گفت: روزانه ۲۵ تن شیر در شهرستان بردسکن تولید می‌شود که ۷۰ درصد آن به مراکز جمع آوری شیر تحویل داده می‌شود و مابقی  مورد مصرف روزانه مردم می‌شود.

مسروری عنوان کرد: هرچند تعدادی از دامداران به دنبال صدور مجوز دامداری صنعتی هستند و جهاد کشاورزی نیز حمایت لازم را برای احداث مجتمع‌های دامپروری صنعتی دارد ولی هنوز کار خاصی برای این مهم در شهرستان صورت نگرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی بردسکن درآمد روزانه تولید شیر شهرستان را ۳۶۵ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: متاسفانه گرانی نهاده‌ها و ارزان بودن شیر از مهمترین مشکلات گاوداران شهرستان است.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد از دام‌های سنگین شهرستان بردسکن فاقد بیمه هستند بیان کرد: از مجموع ۴۵۰۰ راس گاو در شهرستان ۱۳۵۰ راس آن دام پرواری هستند که تولید سالانه گوشت این تعداد راس بیش از ۴۷۰ تن است.

مسروری اظهار کرد: دامداران می‌توانند از طریق سامانه بازارگاه نسبت به خرید کنسانتره بر اساس نرخ  ارز نیمایی اقدام کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.