فرماندهی نیروهای تروریستی آمریکا در منطقه در بیانیه‌ای اعلام کرد یک موشک بالستیک شلیک‌شده از سوی نیروهای مسلح یمن، به یک کشتی تجاری در خلیج عدن برخورد کرده است.

سنتکام حمله ارتش یمن به یک کشتی تجاری در خلیج عدن را تأیید کرد

قدس؛ فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکا (سنتکام)، امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد یکی از دو موشک بالستیک ضد کشتی شلیک‌شده توسط ارتش یمن به سمت کشتی کانتینری « M/V MSC SKY II» در خلیج عدن به این کشتی برخورد کرده و «خسارت» وارد کرده است.

ارتش یمن که در پی جنگ غزه و حمایت‌های تمام‌عیار آمریکا و دیگر متحدان رژیم صهیونیستی از اقدامات نظامی کورکورانه آن در این جنگ، کشتی‌های مرتبط با آن‌ها را در دریای سرخ و خلیج عدن هدف حملات موشکی و پهپادی قرار داده و یا اقدم به توقیف آن‌ها کرده است، گفته تا زمان متوقف شدن حملات رژیم صهیونیستی و حمایت‌ها از آن، این اقدامات تلافی‌جویانه ادامه خواهند داشت.

شمار تلفات در جنگ غزه از ۳۰ هزار نفر فراتر رفته است. بیشتر زیرساخت‌های حیاتی در شهر غزه که رژیم صهیونیستی با هدف «نابودی» حماس آن را مورد حملات هوایی و زمینی قرار داد، از بین رفته است. افزون بر این، این منطقه در محاصره انسانی قرار دارد و غیرنظامیان آن که بیشترشان در نتیجه حملات آواره شده‌اند، به آب آشامیدنی، غذا و دارو دسترسی ندارند. رژیم صهیونیستی همچنین راه یافتن کمک‌های انسانی بین‌المللی به غزه را نیز محدود کرده است.

خبرگزاری رویترز گزارش داد که در بیانیه یادشده سنتکام آمده است، در گزارش‌های اولیه، هیچ مصدومیتی در حمله به این کشتی کانتینری که در مالکیت سوییس است و با پرچم لیبریا فعالیت می‌کند، گزارش نشده و این کشتی درخواست کمک نداشته و به راه خود ادامه داده است.

یک سخنگوی ارتش یمن دوشنبه گفت که یک کشتی را با تعدادی از موشک‌های مناسب حملات دریایی، هدف قرار داده است.

ارتش آمریکا همچنین گفت که ارتش یمن یک موشک بالستیک ضد کشتی را نیز از جنوب دریای سرخ شلیک کرد، اگرچه، بدون وارد آوردن هیچ آسیبی به کشتی‌های تجاری یا نیروی دریای آمریکا در آب فرود آمد.

آمریکا و انگلیس در مدت اخیر، به بهانه توقف حملات ارتش یمن در دریای سرخ و خلیج عدن، حملاتی متجاوزانه را به خاک یمن انجام داده‌اند که مدعی هستند هدف آن تاسیسات و پایگاه‌های نظامی انصارالله بوده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.