مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان گفت: بر اثر شکسته شدن و تخریب ۱۰ کیلومتر شبکه فشار متوسط و ضعیف شبکه برق ۶۵ روستا دچار مشکل شده بود که با اقدامات صورت گرفته اکنون برق همه روستاها به مرحله پایدار رسیده است.

برق ۶۵ روستای سیل زده سیستان و بلوچستان وصل شد

به گزارش قدس انلاین، محمد رییسی  اظهار کرد: باران ، طوفان و سیلاب موجب سوختن و معیوب شدن ۱۸ دستگاه ترانسفورماتور و بوستر و تقویت کننده شده بود که خوشبختانه اکنون با تلاش نیروهای جهادی همه شبکه برق در سیستان و بلوچستان پایدار شده است.

وی به بازدیدهای فنی که توسط وزیر نیرو صورت گرفته بود اشاره کرد و افزود: خوشبختانه همه شبکه ها و پایه‌های خطوط فشار متوسط و ضعیف را نصب کرده ایم و برق همه روستاها به مرحله پایدار رسیده است و هیچ مشکلی در هیچدام از روستاهای جنوب سیستان و بلوچستان وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان با اشاره به پیش بینی هواشناسی استان در مورد بارندگی برای امروز و فردا عنوان کرد: شرکت توزیع برق استان آمادگی لازم برای عبور از این بحران را دارد تا در صورت بروز مشکل به مردم برق پایدار تحویل دهد.

رییسی خاطرنشان کرد: بیشترین خسارات مربوط به شهرستان های دشتیاری، چابهار ، قصرقند و نیکشهر بود که حجم خسارت وارده ۲۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است، در واقع حجم خسارات و سیلاب خدمات رسانی را مختل کرده بود اما با یاری و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی، دهیاران، شوراها ، فرماندار و تاکید ویژه استاندار اقدامات بسیار خوبی برای مردم گرفتار سیل انجام شد تا حادثه دیدگان سیلاب شبکه برق مطمئن و پایداری داشته باشند.

باران سیل‌آسایی که از یکشنبه ۶ اسفندماه ۱۴۰۲ تا پنجشنبه دهم اسفندماه هفته گذشته جنوب سیستان و بلوچستان را فرا گرفته بود به بخش‌های مختلف زیرساختی و کشاورزی این استان خسارت‌های زیادی وارد کرد، همه نیروهای خدمات رسانی و امداد رسانی بسیج شدند تا جلوی خسارت‌های احتمالی به جنوب استان را بگیرند اما با توجه به شدت بارش‌ها، سیلاب به وقوع پیوست و با وجود تلاش‌های فراوان جنوب استان متحمل خسارت‌های زیادی در بخش‌های مختلف شد.

در این مدت یک‌هزار و ۹۴۷ روستای سیستان و بلوچستان تحت تاثیر سیلاب قرار گرفت و واحدهای مسکونی زیادی بر اثر جاری شدن سیلاب آسیب کلی و جزئی دیدند همچنین چهار سد شامل سدهای مخزنی پیشین در شهرستان سرباز با حجم ۱۷۵میلیون متر مکعب، سدزیردان در منطقه دشتیاری چابهار با حجم مخزن ۲۰۷میلیون متر مکعب سد شی کلک در شهرستان چابهار با حجم ۱۰میلیون متر مکعب و سد خیر آباد نیکشهر با حجم ۲۷ میلیون مترمکعب آبگیری و سرریز شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.