معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: نخستین دوره جایزه شهردار برتر خراسان رضوی با هدف معرفی الگوهای موفق برگزار می‌شود.

برگزاری نخستین دوره جایزه شهردار برتر خراسان رضوی/۹۶ شهرداری در استان داوری و ارزیابی می‌شوند

به گزارش قدس خراسان به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، جواد خدائی سه‌شنبه ۱۵ اسفند در نشست خبری نخستین دوره جایزه شهردار برتر استان که در محل دفتر معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری برگزار شد با اشاره به اینکه «شهرداری‌ها» پیشانی خدمت رسانی به مردم هستند، اظهار کرد: حدود ۹۶ شهرداری در خراسان رضوی وجود دارد. بر این اساس شبکه مسائلی را در استان احصا کرده‌ایم که ۲۱ عنوان از مشکلات است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه ناترازی انرژی و تنش آبی‌ بخشی از مشکلات استان است، افزود: چالش‌های مدیریتی در شهرها، شهرداری‌ها، تامین مالی و موضوعات مدیریتی که ناشی از ضعف قوانین و زیرساخت‌ها است، بخشی دیگری از مشکلات است. بنابراین یکی از طرح‌های ما، طرح تحول مدیریت شهری به همراه شناسایی، معرفی و حمایت از مدیران موفق شهرداری است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری رویداد جایزه شهردار برتر خراسان رضوی پرداخت و عنوان کرد: هدف از این رویداد، ارزیابی دقیق شهرداران است. طبیعی است که معرفی الگوهای موفق می‌تواند به ارائه بهتر خدمات و بلوغ مدیریت شهری در استان کمک کند.

خدائی با اشاره به اینکه ۸ محور برای رویداد جایزه شهردار برتر خراسان رضوی تدوین شده است، تصریح کرد: نهضت ملی مسکن، باز آفرینی شهری، کسب درآمدهای پایدار، خدمات شهری، عمران شهری، حمل و نقل و ترافیک، هوشمند سازی و نواوری شهری، مشارکت مردمی و محور ویژه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت؛ از جمله محورهای این رویداد است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: فراخوان این رویداد از روز گذشته منتشر شده و تا انتهای جمعه این هفته شهرداری‌های استان فرصت دارند تا اطلاعات خود را در سامانه مربوطه بارگذاری کنند.

وی به داوران این جشنواره اشاره کرد و افزود: ۴ نفر داور اصلی و یک داور تخصصی از دستگاه مرتبط، وظیفه داوری‌ها را بر عهده خواهند داشت. بر این اساس مهدی جمالی نژاد معاون وزیر کشور، محمد رحیم رهنما استاد تمام دانشگاه فردوسی، سید محسن شوشتری مدیرعامل سابق قطار شهری مشهد و علیرضا خادم پیر شهردار پیشکسوت؛ داوران اصلی این رویداد هستند.

خدائی با بیان اینکه به منظور انگیزه بخشی به شهرداری‌ها جوایز نفیسی مشخص شده است، بیان کرد: اهدای مدال افتخار شهردار برتر به یک شهردار و لوح سپاس، اهدای یک سکه بهار آزادی و اعزام به یک کنفرانس بین‌المللی شهری در سال ۱۴۰۲ برای برندگان با هزینه رویداد، از جمله جوایز در نظر گرفته شده است. باید گفت؛ به منظور مشارکت مجموعه مدیریت شهری، یک لوح سپاس هم به رئیس شورای شهر منتخب اعطا خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی با اشاره به زمان داوری‌ها و برگزاری اختتامیه این رویداد خاطرنشان کرد: ۲۱ اسفند داوری رویداد و اختتامیه آن عصر پنجشنبه ۲۴ اسفند همزمان با گرامیداشت روز شهردار برگزار می‌شود. باید گفت؛ در هر محور یک شهردار برتر انتخاب خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.