برنی سندرز نماینده دموکرات مجلس سنای آمریکا روز سه‌شنبه از رژیم صهیونیستی خواست تا مرزها را به منظور ارسال کمک‌های بشردوستانه بیشتر به نوار غزه باز کند.

سناتور آمریکایی: اسرائیل مرزها را برای ارسال کمک بیشتر به غزه باز کند

سندرز در پیامی در رسانه ایکس نوشت:"ما به نقطه بی بازگشت نزدیک می شویم. آمریکا باید به ارسال هوایی کمک های بشردوستانه ادامه دهد."

وی ادامه داد: اسرائیل باید مرزها را باز کند و به سازمان ملل اجازه دهد که به مقدار کافی کمک به غزه ارسال کند.

پیش از این سندرز با اشاره به جنایت اخیر نظامیان رژیم صهیونیستی در قتل عام فلسطینی‌ها در اطراف کامیون‌های کمک‌های بشردوستانه در غزه، تاکید کرد: صدها هزار کودک فلسطینی به دلیل گرسنگی در شرف مرگ هستند.

ده‌ها فلسطینی روز پنجشنبه در اطراف کاروان کمک رسانی در شمال غزه کشته شدند. حماس نیروهای اسرائیلی را مقصر می‌داند که به سوی جمعیت فلسطینی تیراندازی کرده‌اند، در حالی که (رژیم) اسرائیل مدعی شد که بیشتر تلفات ناشی از ازدحام جمعیت در میان فلسطینی‌ها بوده است زیرا جمعیت به سمت کامیون‌ها هجوم آورده و آنهارا غارت کرده است.

مقامات بهداشتی غزه می‌گویند که حداقل ۱۰۴ فلسطینی بر اثر این حمله اسرائیل کشته شدند و تعداد تلفات فلسطینی‌ها در طول ۵ ماه جنگ به بیش از ۳۰ هزار نفر رسید.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی»، جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.