وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از دفع و مقابله با بیست عملیات و حمله خرابکارانه علیه زیرساخت‌های ارتباطی در روز انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی توسط تیم های فنی و امنیتی و انتظامی خبر داد.

دفع ۲۰ حمله خرابکارانه به زیرساخت‌های ارتباطی در روز انتخابات

قدس آنلاین: عیسی زارع‌پور در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در روز رای گیری بیش از ۲۰ مورد تلاش برای خرابکاری داشتیم تا شبکه ارتباطی دچار بحران شود، اظهار داشت: اما تمامی اینها کشف و برخورد شد.

وی گفت: حتی در  یک مورد خرابکارها برای رسیدن به کابل فیبر نوری بیش از یک و نیم متر حفاری کرده بودند که عملیات آنها کشف و خنثی شد.

یک قدم به اتخابات تمام الکترونیکی نزدیکتر شدیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به برخط بودن استعلامات در روز رای گیری ابراز داشت: ۹۹ درصد استعلام‌ها رای گیری برخط انجام شد و تجربه موفقی برای وزارت ارتباطات و وزارت کشور به ثبت رسید تا یک قدم به انتخابات تمام الکترونیکی نزدیک‌تر شدیم. 

وی با یادآوری اینکه ۸۶ درصد رای دهندگان با کارت ملی مراجعه کردند، خاطرنشان کرد: در ۴ حوزه هم انتخابات به صورت تمام الکترونیکی انجام شد و مردم با کمترین معطلی توانستند رای دهند.

انعقاد بزرگترین قرارداد فضایی با بخش خصوصی

زارع‌پور همچنین به اقدامات دولت برای  فراهم کردن زمینه ورود بخش خصوصی در حوزه صنعت فضایی به عنوان یکی از دستاوردهای ان اشاره کرد و گفت:  ما چند روز گذشته بزرگ ترین قرارداد تاریخ کشور را با بخش خصوصی در این حوزه منعقد کردیم.

تصاویر ماهواره پارس دو ماه دیگر در دسترس قرار می‌گیرد

وی با بیان اینکه ما شبانه‌روز درگیر هستیم که سرعت اینترنت را افزایش دهیم و اگر این امکان باشد قطعاً یک دقیقه هم صبر نخواهیم کرد، اضافه کرد:  آزمون های مداری ماهواره چپارس که هفته گذشته به فضا پرتاب شد در حال انجام است و زیرسامانه های ماهواره به خوبی کار می کنند و ظرف یکی دو ماه آینده از تصاویر این ماهواره استفاده می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.