وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ابلاغ سند ملی موسیقی پس از ۴۵ سال گفت: بند ۱۲ این سند تنها مرجع قانونی صدور مجوز برای کنسرت‌ها را وزارت ارشاد تعیین کرده و این قانون مشکل و دغدغه برخوردهای سلیقه ای با این رویدادهای فرهنگی را حل کرد.

با ابلاغ سند ملی موسیقی مشکل برخوردهای سلیقه‌ای با کنسرت‌ها هم حل می‌شود

محمد مهدی اسماعیلی امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در پاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین در خصوص برخوردهای سلیقه‌ای با برگزاری کنسرتها و مشکلاتی که درهرازگاه در استانهای مختلف در این زمینه چالش‌برانگیز می‌شود و راه حل وزارت ارشاد برای حاکم شدن قانون به صورت عام در این زمینه افزود: من همیشه تأکید کرده‌ام که در حوزه هنر و فرهنگ و مسئولیت های وزارتخانه مرز ما قHنون است. اگر جایی با تخلفی مقابله می کنیم هم برای قانون است.  الحمدلله دیروز سند ملی موسیقی ایران که به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده ابلاغ شد .

وی افزود: بند  ۱۲ این سند تصریح و تأکید دارد که تنها مرجع تعیین صلاحیت برای صدور مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و این ابلاغیه دغدغه برخوردهای سلیقه‌ای با کنسرت ها را حل کرد.

وزیر ارشاد تصریح کرد: اتفاق بسیار مبارکی برای حوزه هنر است. ۴۵ سال بود که این حوزه قانون بالادستی نداشت، سند به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده و سند بسیار مترقی است و الان منتشر کرده‌ایم و در معرض استفاده همه عزیزان قرار دادیم.

وی با اشاره به حواشی پیش آمده و تاخیر در برگزاری کنسرت علیرضا قربانی در اصفهان، اظهار داشت:  در اصفهان دوستانمان درخواست اجرا داشتند که مجوز داده شده بود، اما در اجرا یک ناهماهنگی پیش آمد که ما با وزارت کشور و مدیران استان تعامل کردیم و از دیشب اجرای آقای قربانی آغاز شده است و حضور همکاران من هم در آنجا برای عرض خداقوت به همکاران فرهنگی در استان و همینطور برای عذرخواهی از مردم و انجام هماهنگی‌های لازم بود.

وزیر ارشاد تصریح کرد: علاوه بر مردم هنر پرور اصفهان باید از گروه اجرا هم تشکر کنم که رفتار خوب و منطقی داشتند.

اسلامی  در واکنش به حکم شروین حاجی‌پورهم گفت: این کار به نظرم قابل حل است و من با مسئولان محترم قضایی هم صحبت کردم تا بتوانیم این موضوع را به زودی حل کنیم و امکان استفاده فضای هنری کشور از این دوستان بیشتر فراهم شود و جوان خوبمان هم  بتوانند فعالیت‌هایشان را ادامه دهند.

وزیر ارشاد همچنین از برگزاری نمایشگاه بینالمللی قرآن همزمان با عید نور,ز خبر داد و گفت: این نمایشگاه با حضور همه اقشار مردمی برگزار شود و بخش های جانبی هم در نمایشگاه برای حفظ سوره های کوچک برای خردسالان آماده سازی شده است و یک پویش میلیونی برای آن راه اندازی خواهد شد. تلاش می‌کنیم در تمامی استان ها در طول ماه مبارک رمضان این نمایشگاه را داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.