مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با اشاره به عملکرد خوب اخذ حقوق دولتی از معادن عنوان کرد: طی ۱۱ ماهه نخست امسال بیش از ۵ هزار و ۱۷۹ میلیارد ریال حقوق دولتی از معادن استان اخذ شده است که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۴۸ درصد افزایش داشته است.

افزایش ۴۸ درصدی اخذ حقوق دولتی معادن در آذربایجان‌غربی

به گزارش قدس آنلاین، عبدالحمید سرتیپی افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه ۱۷۵ فقره پروانه اکتشاف برای محدوده های جدید معدنی در استان صادر شده است که نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته با ۶۵ درصد افزایش روبرو هستیم.

وی افزود: طی ۱۱ ماهه نخست امسال ۲۶ محدوده اکتشافی با تکمیل عملیات اکتشافی موفق به اخذ گواهی کشف شده‌اند که در شرف بهره برداری و ورود به چرخه تولید هستند که برای تکمیل عملیات اکتشافی این محدوده ها بیش از ۲۴۹ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۸۸ درصد افزایش داشته است.

سرتیپی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه ۵۱ فقره پروانه بهره برداری برای معادن جدید که موفق به تکمیل عملیات اکتشافی شده و وارد چرخه استخراج و تولید انواع مواد معدنی شده‌اند صادر شده که از لحاظ صدور پروانه های بهره برداری برای معادن نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۲۱ درصد رشد داشته است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی عنوان کرد: سالانه از ۵۱ معدن جدید در استان یک میلیون و ۶۲۵ هزار تن انواع مواد معدنی استخراج خواهد شد که برای بهره برداری از این معادن بیش از یک هزار و ۴۱۱ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است که این معادن زمینه اشتغال‌زایی مستقیم را برای ۳۵۵ نفر فراهم ساخته اند که نسبت به سال گذشته اشتغال در معادن استان ۴۰ درصد افزایش داشته است.

سرتیپی اضافه کرد: با توجه به اینکه معدن‌کاری در منطقه علاوه بر اشتغال‌زایی در ایجاد زمینه توسعه فعالیت های اقتصادی تأثیر بسزایی ایفا می کند، معادن با پرداخت سهم حقوق دولتی از درآمد معادن در ایجاد زیرساخت های مورد نیاز منطقه نیز موثر هستند. 

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.