شهردار مشهد گفت: شهرداری نهال مثمر و غیرمثمر رایگان در اختیار شهروندان مشهدی قرار می‌دهد، با تقاضای آنان در مقابل منازل آنها درخت کاشته می‌شود.

نهال رایگان در مقابل منزل شهروندان کاشته می‌شود

به گزارش قدس خراسان، محمدرضا قلندر شریف روز چهارشنبه در پویش سراسری درختکاری در مشهد اظهار کرد: شهروندان اگر برای داخل منازل درخت مثمر می‌خواهند با همکاری شوراهای اجتماعی درخت مثمر رایگان در اختیارشان قرار می‌گیرد، افرادی نیز که باغ دارند و تعداد زیادی بخواهند با تخفیف ویژه درخت‌های مثمر، پلاک‌دار، آزمایش شده و پیوندی را با همکاری بخش خصوصی به آنها ارائه می شود.

شهردار مشهد با بیان اینکه درختکاری یکی از کارهای بسیار پسندیده است، بیان کرد: توسعه فضای سبز یکی از راههای کاهش آلودگی هوا است، شهرداری نیز در این حوزه فعال و وظیفه‌مند عمل کرده است.

وی افزود: در راستای توسعه فضای سبز، بوستان «جهانشهر» در چهار بخش اجرایی می شود و با اجرای این پروژه بیش از ۱۲۰ هکتار به فضای سبز شهر مشهد اضافه خواهد شد.

قلندر ادامه داد: تمام اقدامات برای اجرای بخش اول این بوستان انجام شده و مطالعات و اسناد مناقصه آن آماده است، به زودی بخش یک آن عملیاتی و سال آینده بوستان مناسبی احداث خواهد شد.

معاون خدمات شهرداری مشهد نیز اظهار کرد: در مراسم درختکاری حدود چهار هزار اصله درخت کاشته می شود.

مهدی یعقوبی افزود: امسال ۶۳ هزار انواع درختان مثمر در اختیار شهروندان قرار می گیرد، شهرداری نیز امسال ۱۴۵ هزار اصله نهال غیر مثمر می‌کارد.

رییس شورای اسلامی شهر مشهد نیز اظهار کرد: شهر مشهد از نظر آلودگی هوا و محیط زیست مشکلاتی دارد و سالانه خسارت‌های زیادی از بابت این آلودگی هوا وارد می‌شود که غیر قابل جبران است.

حسن موحدیان افزود: هدف از پویش سراسری درختکاری این است که مردم و دانش‌آموزان را با اهمیت درخت و درختکاری و اینکه چه میزان می‌تواند آلودگی را کاهش دهد، آشنا کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.