رییس اداره حقوقی و مالکیت معنوی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی وابسته به وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: اختراع ۵۹ مورد واکسن و سوش تحقیقاتی وآزمایشگاهی این موسسه طی پنج سال گذشته ثبت ملی شده است.

ثبت اختراع ۵۹ واکسن و سوش تحقیقاتی موسسه رازی

به گزارش قدس آنلاین، امیر اسکندری افزود: بین سال های ۸۲ تا ۹۵ (بازه زمانی ۱۳ ساله ) تعداد ۷۸ مورد ثبت واکسن، سرم، آنتی ژن و ادجوانت موسسه رازی انجام شد اما از سال ۹۷ تا ۱۴۰۲ در مدت پنج سال تعداد ۵۹ مورد سوش و واکسن را ثبت کردیم که تعداد آنها قابل توجه است.

رییس اداره حقوقی و حفظ مالکیت معنوی موسسه رازی با اشاره به ثبت برند لاتین موسسه رازی در پنج سال گذشته نیز اضافه کرد: ثبت برند سوش واکسن کووپارس نیز از دیگر موارد مهم دیگری بود که توسط اداره حقوقی موسسه رازی به سرانجام رسید.

وی همچنین در خصوص دعاوی له یا علیه موسسه رازی در راجع قضایی و شبه قضایی نیز افزود: درتمام پرونده های مربوطه در این مراجع، رای نهایی به نفع موسسه رازی اخذ شده است.

اسکندری با اشاره به اقدامات مهم اداره حقوقی موسسه در ماههای اخیر گفت: با تلاش ها و اقدامات انجام شده موفق به دریافت سند عرصه موسسه رازی شعبه اراک پس از حدود ۱۱ سال به مساحت ۲۱ هزار و ۴۳۷ هزار ۸۸ مترمربع شدیم.

وی با بیان اینکه سند شعبه شیراز موسسه رازی نیز به مساحت ۳.۶ هکتار پس از حل اختلاف ۲۰ ساله با عشایر اخذ شد، افزود: مساحت ۲.۲ هکتار دیگر از اراضی بالادست موسسه بر اساس هماهنگی با استانداری در اراضی مذکور، در آینده ای بسیار نزدیک برای طرح توسعه این شعبه دریافت خواهد شد.

رییس اداره حقوقی و حفظ مالکیت معنوی موسسه رازی همچنین به حل اختلافات موجود با استانداری مازندران در مورد عرصه ساری اشاره کرد و افزود: این موضوع در حال طی روند قانونی است تا علاوه بر اصلاح سند، نسبت به تجاری سازی مابقی اراضی اقدام گردد که این امر ارزش افزوده برای املاک مجموعه را به دنبال خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از این دستاوردها به اختلافات با سازمان بنادر انزلی اشاره کرد و گفت: اختلافاتی در خصوص واگذاری اراضی مهمانسرای موسسه در انزلی از سال ۹۱ مطرح بود که در نهایت بر اساس تصمیم کمیسیون حل اختلاف ریاست جمهوری موضوع مذکور حل و در حال پیگیری مراحل بعدی هستیم.

اسکندری با اشاره به حل اختلافات با اداره امور عشایری اهواز نیز افزود: اختلاف موجود در خصوص زمین این موسسه که توسط آن اداره کل مورد تصرف قرار گرفته بود، توسط کمیسیون حل اختلاف مستقر در وزارت جهاد کشاورزی، مرتفع گردید و مقرر شد آن عرصه نیز در اختیار موسسه رازی شعبه اهواز قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.