وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه باید پیام وصیت‌نامه شهدا را دریابیم گفت: یکی از پر تکرارترین واژه‌های وصیت‌نامه شهدا تاکید بر لزوم پشتیبانی از ولایت فقیه است که جای تامل بسیاری دارد.

وزیر آموزش و پرورش: «تاکید بر ولایت فقیه» یکی از پرتکرارترین واژه‌های وصیت‌نامه شهدا است

به گزارش قدس آنلاین رضامراد صحرایی روز پنجشنبه در یادواره شهدای فرهنگی و دانش آموز استان کرمان افزود: اطاعت از ولی امر اطاعت از خداوند، انبیای الهی و ائمه است و ما به خود می بالیم که خداوند با وجود کم‌لیاقتی‌مان، ما را سر سفره شهدا قرار می دهد تا خودمان ایفای نقش کنیم و در این مسیر اگر کوتاهی از ما سر بزند از ناکارآمدی خود ما است.

وی با اشاره به اینکه راه سعادت ما همان راهی است که شهدا رفته اند اظهار کرد: حکایت شهدای دانش آموز و معلم کرمان عجیب است که روز به روز ابعاد تازه‌تری از اسرار نهفته آن آشکار می شود.

وزیر آموزش وپرورش با بیان اینکه هر یک از این شهدا قصه‌ای داشته و برای این راه انتخاب شده اند گفت: انگار حاج قاسم آغوش گشوده و آنان را در بر گرفته است.

‌وی افزود: نامه دانش آموز شهید میلاد شادکام به مادرش، دلنوشته های در حسرت شهادت فائزه رحیمی دانشجو معلم و آنچه که درباره سید میثم حسینی هنزا معلم شهید گفته می شود، همه و همه تاثیرگذار است.

صحرایی ادامه داد: آموزش و پرورش به نام هر کدام از این دانش آموزان که نماد مکتب سپهبد شهید سلیمانی هستند مدرسه می سازد.صحرایی ادامه داد: آموزش و پرورش به نام هر کدام از این دانش آموزان که نماد مکتب سپهبد شهید سلیمانی هستند مدرسه می سازد.

وی تصریح کرد: نخستین روز کلاس درس بدون دانش آموزان شهید حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان، بچه‌ها خلاقانه سر کلاس به جای همکلاسی های شهیدشان حاضری زدند که به اثری ماندگار تبدیل شد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه باید ارزش های دفاع مقدس را به دانش آموزان سینه به سینه منتقل کرد افزود: باید به گنجینه بی نظیر وصیت نامه شهدا مراجعه کنیم.

وی گفت: سپهبد شهید سلیمانی در صدر شهداست که در وصیت نامه اش چند کلیدواژه دارد و مهمترین آنها موضوع حرم بودن جمهوری اسلامی ایران است و فقط اگر همین یک راهبرد را دنبال کنیم شکست ناپذیر خواهیم بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز گفت: اجلاسیه مدیران کل آموزش و پرورش سراسر کشور از روز گذشته در کرمان آغاز شد و امروز پایان یافت.

رضا رضایی ضمن قدردانی از دست اندرکاران تالیف کتاب زندگی نامه حجت الاسلام شهید ایرانمنش مدیرکل شهید آموزش و پرورش تصریح کرد: مستندی از زندگی شهدای فرهنگی و دانش آموز به زودی تهیه می شود.

 یادواره شهدای دانش آموز و معلم حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان با حضور وزیر و جمعی از اعضای شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش، مدیران کل آموزش و پرورش استان های کشور، جمعی از مسئولان استان، خانواده معظم شهدا و جانبازان در دانشگاه فرهنگیان استان کرمان برگزار شد.
در این آیین از کتاب "راز صبح" زندگینامه شهید حاج شیخ علی ایرانمنش مدیرکل اسبق آموزش و پرورش استان کرمان و ۲ سرود دانش آموزی و اثر هنری جمعی از هنرجویان هنرستان فرهنگیان کرمان رونمایی شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.