ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت: طی ۱۱ ماهه نخست سال جاری میزان صادرات کالا از گمرکات استان معادل ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تن و به ارزش ۱میلیارد و ۵۱۸ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی ۳۵ درصد و از نظر ارزش ۲۲ درصد رشد داشته است.

رشد ۳۵ درصدی صادرات از گمرکات خراسان رضوی 

به گزارش قدس خراسان، جواد جعفری اظهار کرد: عمده اقلام صادراتی در این مدت زعفران، پسته، کامپاند پلی اتیلن و تخم خوراکی پرندگان بوده که عمدتا به کشورهای افغانستان، ترکمنستان، تاجیکستان، ازبکستان و عراق صادر شده است.

ناظر گمرکات خراسان رضوی افزود: در این مدت ۲۵۸ هزار تن کالا به ارزش ۶۶۵ میلیون دلار از طریق گمرکات خراسان رضوی وارد استان شده است که عمده این اقلام تلفن‌های هوشمند، پنبه، نخ‌یک‌لا و طلا بوده است که این آمار نشان می‌دهد واردات کالا نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن ۲.۸ درصد و از نظر ارزش ۱۲.۵ درصد رشد داشته است.

وی تصریح کرد: میزان حجم کل ترانزیت مبدا و مقصد در ۱۱ ماهه سال جاری از گمرکات خراسان رضوی ۳ میلیون و ۱۱۶ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد رشد داشته است. تراز بازرگانی تجاری خارجی گمرکات خراسان رضوی طی ۱۱ ماهه امسال مثبت و معادل ۸۵۳ میلیون دلار است.

جعفری اضافه کرد: درآمد ۱۱ ماهه گمرکات استان در سال جاری ۲۲ هزار و ۳۱۵ میلیارد و ۷۹۰ میلیون ریال بوده که این میزان درآمد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد افزایش داشته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.