۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۹
کد خبر: 971238

دولت آمریکا در حالی به عنوان بزرگ‌ترین حامی مالی و تسلیحاتی رژیم صهیونیستی در جریان جنگ غزه با انتقادهای فزاینده‌ای از سوی جامعه جهانی مواجه است که بایدن، رئیس جمهور این کشور از ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه خبر داد!

شکوفه‌های مهربانی از مشهد تا غزه

به گزارش قدس آنلاین، دولت آمریکا در حالی به عنوان بزرگ‌ترین حامی مالی و تسلیحاتی رژیم صهیونیستی در جریان جنگ غزه با انتقادهای فزاینده‌ای از سوی جامعه جهانی مواجه است که جو بایدن، رئیس جمهور این کشور پنجشنبه شب گذشته در جریان سخنرانی سالانه در کنگره از تصمیم مشترک واشنگتن و چند کشور دیگر برای ایجاد کریدور دریایی با هدف ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه خبر داد!

دروغ چرا؟ این روزها پدر بودن سخت‌ترین کار دنیاست. محافظت از خانواده در مقابل انواع و اقسام کاستی‌ها و مشکلات اعم از اقتصادی و اجتماعی و عاطفی گاهی حتی از چندشیفته کار کردن هم سخت‌تر است. حالا تصور کنید پدران غزه را. آن‌ها حتی امنیت فرزندانشان را هم نمی‌توانند تأمین کنند. بیش از پنج ماه از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه می‌گذرد. فیلم‌ها و عکس‌های منتشر شده از این مردم مظلوم نشان می‌دهد چطور حتی از دسترسی به اولیات زندگی منع شده‌اند. آب آشامیدنی برای خوردن در دسترس ندارند. باید منتظر آسمان باشند تا قطره آبی بر آنان نازل شود و در خاک به دنبال نان خشک‌های خاکی می‌گردند تا خود را با آن سیر کنند. کودکان و زنان غزه‌ای حتی اگر از ماشین کشتار اسرائیل جان سالم به‌در برند، از فرط گرسنگی دچار سوء‌هاضمه می‌شوند و مجامع بین‌المللی هم چشم‌های خود را بر قربانی شدن مردم فلسطین به‌راحتی بسته‌اند. عده‌ای هم نه تنها فقط نظاره می‌کنند، بلکه نمک به زخم مردم فلسطین می‌پاشند. 

شاید شما به عنوان یک ایرانی از خود پرسیده باشید با این همه محاصره شبانه‌روزی غزه چگونه می‌توان به این مردم مسلمان کمک رساند؟ به‌خصوص اینکه ماه مبارک رمضان در پیش است.

پاسخ به این پرسش را یکی از گروه‌های فرهنگی فعال در حوزه جهان اسلام در مشهد به‌نام «شهیدالقدس» داده است. عده‌ای از دغدغه‌مندان و دلسوزان، یا علی گفته‌اند و از طریق کانال‌های ارتباطی خود و دانشجویان مقیم ایران کمک‌های مالی جمع‌آوری شده را بدست مردم غزه می‌رسانند.

حجت‌الاسلام شاندیزی مسئول گروه فرهنگی شهیدالقدس در مورد این پویش که خیلی ساده آن را «کمک به غزه» نامیده‌اند، می‌گوید: الحمدلله مهربانی‌های اهالی مشهد به غزه رسید و توسط دوستان جهادی‌مان در این باریکه جنگ‌زده «گروه جهادی الباقیات‌الصالحات» بسته‌های غذایی تهیه و توزیع شد... بیایید سفیر پویش کمک به غزه باشیم.

به گزارش قدس تاکنون سه پویش کمک به مردم غزه توسط کانون فرهنگی تبلیغی شهیدالقدس راه‌اندازی شده است. پویش اول ارسال کمک‌های نقدی برای خرید چادر بود  تا حداقل سرپناه ناچیزی برای کمک به این مردمان فراهم شود.

مرحله دوم بسته‌های غذایی نیمه شعبان بود که هزینه‌هایی برای خرید میوه و اقلام غذایی ارسال شد و مرحله سوم فراخوان ماه مبارک رمضان است که بسته‌های غذایی برای مردم به ویژه کودکان غزه برای ماه مبارک رمضان فراهم می‌شود.

پول به چه کار غزه می‌آید؟
شاندیزی در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود «پول به چه کار غزه تحت محاصره می‌آید؟» هم می‌گوید: «اسرائیل به دلیل فشارهای جهانی، خیلی محدود اجازه داده بعضی از کامیون‌های مواد غذایی وارد این منطقه بشوند. این کالاها توسط مغازه‌ها در اختیار مردم قرار می‌گیرد. البته میزان کمک‌های بسیار کم و نسبت به نیاز واقعی مردم، ناچیز است. کمک‌های سازمان ملل هم به صورت محدود وارد می‌شود.  بنابراین بسیاری از نیازها را برطرف نمی‌کند. عمدتاً کمک‌ها شامل بیسکوئیت و چیپس و درنهایت آرد است. در ایران تلاش شده از طریق گروه فرهنگی شهیدالقدس کمک‌های مالی به واسطه دانشجویان فلسطینی مقیم ایران برای مرهم دردهای مردم غزه ارسال شود. وقتی شهرها در محاصره هستند، قطعاً مردم از بیرون نمی‌توانند چیزی تهیه کنند، در داخل شهر هم عمدتاً مردم مبادله کالا به کالا انجام می‌دهند، اما نکته اینجاست که موادغذایی به‌صورت محدود وجود دارد و قیمت آن هم بسیار بالاست و در بازار سیاه معامله می‌شود و مردم به خاطر قیمت بالا توان خرید ندارند».

دبیر سابق مجمع اسلامی حبل‌الله  ادامه می‌دهد: «دانشجویان غزه‌ای که خارج از فلسطین زندگی می‌کنند، پول‌های خود را از طریق کانال‌های معتبری که تنها خودشان به ابعاد آن واقف هستند، می‌فرستند. البته فیلم‌های ارسالی از غزه که برای ما فرستاده می‌شود نشان می‌دهد این محصولات به دست مردم منطقه رسیده است. جالب اینجاست که متأسفانه استیلای صهیونیست‌ها بر منطقه آن‌قدر زیاد است که همه مردم با شیکل (واحد پول اسرائیل) می‌بایست خرید و فروش انجام دهند و ما در این زمینه در حد توان کمکشان می‌کنیم».

به گفته شاندیزی این پویش قرار است ادامه داشته باشد و در طول ماه مبارک رمضان بسته‌های غذایی توزیع شود. اگرچه پویش کمک به غزه تاکنون در سطح مشهد و خراسان راه‌اندازی شده، اما در گام سوم بناست به‌شکل ملی برگزار شود و کمک‌های نقدی جمع‌آوری شده در اختیار گروه همراه در غزه قرار گیرد. علاقه‌مندان به این فعالیت انسان‌دوستانه و اسلامی می‌توانند در آستانه ماه مبارک رمضان کمک‌های خود را به دست این گروه برسانند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.