۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۵
کد خبر: 971262

تولید خودروهای الکتریکی نسل بعدی تا سال ۲۰۲۷ ارزان‌تر از خودروهای بنزینی خواهد بود.

کدام خودروها در آینده ارزان‌تر می‌شوند؟

به گزارش قدس آنلاین، پیش‌بینی می‌شود هزینه تولید خودروهای برقی کاهش یابد، در حالی که انتظار می‌رود هزینه تولید خودروهای بنزینی به دلیل متغیرهایی مانند افزایش قیمت نفت افزایش یابد. این تغییر در ساختار هزینه ممکن است منجر به افزایش پذیرش خودروهای الکتریکی و کاهش تولید خودروهای سنتی گازسوز شود.

شرکت تحقیقاتی گارتنر اظهار کرد که خودروسازان در سال ۲۰۲۴، به مبارزه با تغییرات ناشی از نرم‌افزار و نقش‌های فزاینده برقی سازی ادامه خواهند داد که فاز جدیدی برای خودروهای الکتریکی  ایجاد می‌کند. شرکت تحقیقاتی گارتنر اعلام کرد که خودروهای برقی با باتری تا سال ۲۰۲۷ به‌دلیل روش‌های جدید تولید که هزینه‌های تولید را کاهش می‌دهند، به طور متوسط ارزان‌تر از یک موتور احتراق داخلی قابل مقایسه خواهند بود.

گارتنر انتظار دارد که هزینه‌های تولید به طور قابل‌توجهی سریعتر از هزینه‌های باتری‌ها کاهش یابد که گران‌ترین بخش یک خودروی برقی هستند و حدود ۴۰ درصد از قیمت خودرو را تشکیل می‌دهند.

گارتنر همچنین پیش‌بینی می‌کند که ۱۵ درصد از شرکت‌های برقی که از دهه گذشته تأسیس شده‌اند، تا سال ۲۰۲۷، خریداری یا ورشکسته خواهند شد. این بدان معنا نیست که بخش خودروهای الکتریکی در حال فروپاشی است بلکه وارد مرحله جدیدی می‌شود که در آن شرکت‌هایی با بهترین محصولات و خدمات بر بقیه پیروز خواهند شد. خودروهای برقی در سال ۲۰۲۴ به رشد روزافزون ضریب نفوذ خود در بازار ادامه خواهند داد.

گارتنر می‌گوید با این حال، همه چیز برای دنیای خودروهای برقی رو به رشد است و پیش‌بینی می‌شود با وجود همه مشکلات، ضریب نفوذ بازار در سال جاری رشد کند. تخمین زده می‌شود که محموله‌های خودروهای الکتریکی در سال جاری به ۱۸۴ میلیون دستگاه و در سال ۲۰۲۵ به ۲۰.۶ میلیون دستگاه برسد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.