۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۲
کد خبر: 971266

مدیرکل هواشناسی استان زنجان از ورود سامانه جدید بارشی به استان از هفته آینده خبر داد.

سامانه بارشی در مسیر زنجان

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا رحمان‌نیا با اشاره به اینکه از هفته آینده دوباره شاهد ورود سامانه جدید بارشی به استان خواهیم بود، اظهار کرد: این در حالی است که از روز سه‌شنبه هفته جاری تا پایان هفته بارشی در استان پیش‌بینی نشده است.

وی یکی از پدیده‌های غالب جوی حال حاضر را احتمال وقوع کولاک در ارتفاعات استان عنوان کرد و یادآور شد: زمانی که بارش برف با وزش باد همراه باشد، وقوع کولاک به ویژه در مناطق کوهستانی و ارتفاعات دور از ذهن نبوده و این پدیده در مناطق کوهستانی زنجان نیز قابل مشاهده خواهد بود.

این مسوول، آسمان امروز اغلب مناطق استان را ابری عنوان و با اشاره به اینکه از بعد از ظهر امروز شاهد بارش پراکنده برف و باران خواهیم بود، خاطرنشان کرد: بارش برف و باران در ارتفاعات و نیز نیمه جنوبی استان نسبت به سایر مناطق با شدت بیشتری همراه خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان در ادامه با بیان اینکه از هم‌وطنان انتظار داریم با توجه به هشدارهای صادر شده، از تردد در مناطق کوهستانی استان بدون همراه داشتن تجهیزات ایمنی و زمستانی اجتناب کنند، ابراز کرد: از روز سه‌شنبه هفته جاری شاهد افزایش دمای هوای استان خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه دمای هوای زنجان در این ساعت نسبت به روز گذشته با ۳ درجه افزایش به ۲ درجه سانتی‌گراد رسیده است، افزود: طی شبانه‌روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان صفر و ۱۳ درجه، ابهر صفر و ۱۴ درجه، خرمدره صفر و ۱۳ درجه، آب‌بر ۷ و ۲۰ درجه، قیدار صفر و ۱۰ درجه، سلطانیه منفی ۲ و ۱۱ درجه و ماهنشان ۴ و ۱۵ درجه سانتی‌گراد گزارش شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.