رئیس جمهور آمریکا در مواضعی متناقض در مصاحبه با یک شبکه آمریکایی بار دیگر حمایت خود را از رژیم اسراییل در جنگ غزه اعلام کرد و از نتانیاهو خواست از سیاست کشتار در غزه دست بکشد.

خط قرمزی برای دفاع از اسراییل نداریم/ حمایت تسلیحاتی ادامه دارد

به گزارش قدس آنلاین، رییس جمهور آمریکا حامی کلیدی این رژیم در کشتار غیرنظامیان در نوار غزه در مصاحبه با شبکه آمریکایی «ام اس ان بی سی» با انتقاد از سیاست بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه نسل کشی در غزه گفت: نتانیاهو به زیان اسراییل عملی می‌کند و باید به آمار کشته‌های غیرنظامیان در نوار غزه توجه کند.

وبگاه لبنانی النشره به نقل از شبکه آمریکایی ام اس ان بی سی، گزارش داد که رئیس جمهور آمریکا در بخش دیگری از مصاحبه خود افزود: «اسرائیل نمی‌تواند ۳۰ هزار فلسطینی دیگر را در تعقیب حماس بکشد.»

جو بایدن اضافه کرد که تهدید رژیم صهیونیستی به حمله به شهر رفح در جنوب نوار غزه خط قرمزی برای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواهد بود، اما او به سرعت از موضع خود عقب نشینی کرد و گفت: خط قرمز وجود ندارد و من نه تنها هرگز اسراییل را رها نخواهم کرد، بلکه ارائه تسلیحات به اسراییل را هم قطع نمی‌کنم.

وی که در این مصاحبه تا حدی متناقض صحبت می‌کرد، گفت: آنها نمی‌توانند ۳۰ هزار فلسطینی دیگر را در نتیجه تعقیب و گریز مبارزان حماس بکشند.

بایدن در ادامه سخنان خود خواستار برقراری آتش‌بس موقت ۶ هفته‌ای در نوار غزه و آغاز تبادل گسترده اسرا شد و گفت دستیابی به آتش‌بس موقت امکان پذیر است و او از این خواسته دست نخواهد کشید.

گفتنی است جنبش حماس اعلام کرده تنها در صورت موافقت رژیم صهیونیستی با برقراری آتش‌بس جامع و عقب‌نشینی کامل ارتش این رژیم از نوار غزه حاضر به مذاکره درباره آتش‌بس در غزه و تبادل اسرا است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.