مردم سیل زده دشتیاری از حضور ریاست جمهوری در منطقه تشکر کردند و از ایشان برای تامین زیر ساخت ها، احداث راه های ارتباطی بصورت دوبانده ، احداث پل بر رودخانه ها، احداث بندهای کشاورزی و اختصاص وام بلاعوض به خسارت دیدگان کمک خواستند.

 سیل آمد و آتش به گلستانم زد!

سیل دو هفته گذشته خسارت های زیادی به مناطق روستایی جنوب استان سیستان و بلوچستان وارد ساخت.

سیستان و بلوچستان با کمبود امکانات و محرومیت شناخته شده است، استانی محروم که فقط شاید در مواقع خاص، اتفاقات و بلایای طبیعی نامش به میان بیاید و اینباردشتیاری ورد زبانها افتاد و مورد توجه مردم و مسوولان رده بالای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت تا جائیکه ریاست جمهوری شخصا از مناطق سیل زده دشتیاری بازدید و از مردم دلجویی و همدردی نمود و دستور  دادند تا خسارات وارده برآورده شود.

سیل دشتیاری حدودا بیش از هزار روستا آسیب وارد و خسارات زیادی را به مردم متحمل ساخت و تقریبا ۲۰ هزار کیلومتر راه و بیش از ۲۰۰ دهنه پل آسیب دیده اند، همچنین منازل، باغات، زمین های کشاورزی، دامداری و محورهای اصلی و فرعی نیز از بین رفته و همگی از خسارات سیل به دور نمانده اند و تخریب های گسترده ای در پی داشته، باتوجه به بارندگی ها وجاری شدن سیلاب ها باید مسوولان مربوطه نسبت به زیر ساخت های مناسب چاره اندیشی می نمودند.

اظهار گلایه مردم سیل زده دشتیاری :

 سیل زدگان دشتیاری به خبرنگارقدس آنلاین  بیان داشتند :  ۹ شبانه روز مردم در محاصره سیلاب قرار گرفتند و مردم با آوردن قایق از چابهار توانستند  آنها را نجات دهند همچنین بعضی از منازل مسکونی تخریب و راه های ارتباطی بعلت بی توجهی برخی از مسوولان  علی الخصوص راه و شهرسازی مسدود و امداد رسانی به سیل زدگان به سختی صورت گرفت.

مردم دور افتاده و محروم دشتیاری می گویند : اگر مسوولین ذیصلاح راه و شهرسازی درست به وظیفه خودشان عمل می کردند و این پل ها را احداث می نمودند در دشتیاری و تلنگ مردم گرفتار سیلاب نمی شدند.

اهالی دشتیاری از ریاست جمهوری، وزیر راه و شهرسازی و محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان خواستار شدند که بازرسانی به منطقه اعزام تا از پل های مورد بحث بازدید نمایند، مشخص خواهد شد که مسوولان و دست اندر کاران راه و شهر سازی در یک دهه گذشته  زحمتی به خود نداده اند تا از این پل ها بازدید و نسبت به ساخت و تکمیل آنها جهت رفاه حال مردم  اقدام نمایند.

مردم سیل زده دشتیاری بخاطر اینکه در آینده در محاصره سیلاب قرار نگیرند خواستار احداث پل های نیمه کارو نصب پل های آهنی بر روی پل ها و زیر ساخت ها شدند.

۲۱ میلیارد تومان خسارت به شبکه برق استان

محمد رئیسی مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان از مناطق سیل زده دشتیاری بازدید و باتوجه به بحران و خساراتی که به مناطق دشتیاری بخش پلان چابهار و بخش تلنگ شهرستان قصر قند و شهرستان نیکشهر وارد شده است گفت  :متاسفانه حجم خسارات زیادی درحوزه توزیع برق اتفاق افتاده است که طی چند روز گذشته تخریب بیش از ۱۵۷ هسته پایه در حوزه جنوب استان تخریب ۱۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف و فشار متوسط و سوختن ۱۷ دستگاه ترانس برق  و یک دستگاه تقویت کننده برق در حوزه جنوب استان اتفاق افتاده است.

وی گفت : خوشبختانه تمام همکاران و پرسنل شرکت توزیع نیروی برق استان در حوزه جنوب با تمام توان وظرفیت مشغول فعالیت و برق رسانی به روستاهای مورد هدف شدند.

رئیسی افزود : در ابتدای بارندگی و سیل برق  ۶۵ روستا شبکه شان قطع و تخریب شد که بلافاصله ظرف ۲۴ ساعت ۵۵ روستا را برق دار کردیم و حال با حضور در این مناطق توانستیم ۵ روستای دیگر را برق دار نماییم.

محمد رئیسی از تمام مردم استان تقدیر و تشکر نمودند که  با فعالیت تمام و شانه به شانه با شرکت توزیع نیروی برق داشتند و از استاندار سیستان و بلوچستان و محرابیان وزیر نیرو که واقعا امکانات خاصی را در اختیار شرکت توزیع نیروی برق استان نهادند تا توانستیم ۶۵ روستا را برق دار کردیم تشکر نمودند

وی گفت : حجم خسارات وارد شده به حوزه توزیع  برق استان ۲۱ میلیارد تومان می باشد.

تقدیر و تشکر مردم سیل زده از ریاست جمهوری

باتوجه به تاخیرو بازدید ریاست جمهوری از مناطق سیل زده دشتیاری و نگور استان سیستان و بلوچستان  و نظر باینکه ایشان همراه با مردم هم قدم شده و در سیلاب بصورت میدانی از مناطق سیل زده بازدید و از مردم دلجویی نمودند مردم این مناطق از ایشان تقدیر و تشکر نمودند که شخصا تشریف آوردند و منطقه را از نزدیک مشاهده نمودند.

آیت ا... سید ابراهیم رئیسی ریاست محترم جمهور در این سفر به مسوولان دستور اکید دادند تا خسارات را بطور دقیق برآورد و کمک رسانی به سیل زدگان در اسرع وقت صورت گیرد.

استمداد مردم سیل زده از ریاست جمهوری

مردم مناطق سیل زده از آیت ا... رئیسی ریاست محترم جمهوری خواستار شدند تا دستور ویژه به وزیر نیرو و استاندارسیستان و بلوچستان در رابطه با خسارات وارد شده به سیل زدگان دشتیاری جهت ساخت زیر ساخت ها داده شود   تا در آینده مردم با چنین بلایایی گرفتار نگردند چاره اندیشی نمایند و علی الخصوص اینکه در رابطه با احداث راه های ارتباطی بصورت دوبانده و احداث پل بر رودخانه ها بخصوص شهرهای دشتیاری، گلشن، مهرستان و... همچنین احداث بندهای کشاورزی و اختصاص وام بلاعوض به خسارت دیدگان تخصیص یابد دستور ویژه صادر نمایند.

اظهار رضایت مردم از شرکت توزیع برق سیستان و بلوچستان

مردم سیل زده دشتیاری در گفتگویی با خبرنگار ما از حضور مدیر عامل توزیع برق سیستان و بلوچستان که در رابطه با برق ۶۵ روستا که بر اثر بارندگی ها و جاری شدن سیلاب قطع شده بود، که به دستور وی برق منازل این روستاها در اسرع وقت وصل شد اظهار رضایت نمودند.

بی توجهی مسوولان راه و شهرسازی جنوب استان به مشکلات مردم دشتیاری

جمع کثیری از اهالی تلنگ ضمن اظهار گلایه از بی توجهی مسوولان راه و شهرسازی(مسوولین ذی ربط) جنوب استان در گفتگویی با خبرنگار ما بیان داشتند: تقریبا از سال ۱۳۸۸ چندین دهنه پل در تلنگ توسط راه و شهرسازی شروع به احداث گردید و حتی چند پل آهنی در کنار این پل های نیمه کاره به امان خدا رها شده و در حال از بین رفتند هستند.

مردم سیل زده از  وزیر راه و شهرسازی و مدیرکل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان سوال می کنند هدف دولت های قبل از آیت ا... رئیسی و مسوولان ذیصلاح از احداث این پل ها چه بوده است و اگر رفع مشکلات مردم بوده چرا نیمه کاره رهایشان کرده اند؟

 مردم می گویند آیا پل های آهنی که در کنار پل های بتونی و نیمه کاره بعنوان نمایش گذاشته شده اند جزو بیت المال نیستند؟ آیا مسوولان ذیصلاح در این دهه گذرشان به این مناطق نیفتاده؟ و از جاده های مورد بحث بازدید بعمل نیاوردند؟ به راستی اگر بازدید بعمل می آوردند و اقدام به  تکمیل و نصب پلهای آهنی می نمودند مردم در محاصره سیلاب قرار نمی گرفتند چون امداد رسانی  سریع صورت میگرفت.

جمعی دیگر از مردم سیل زده در گفتگویی با خبرنگار ما بیان داشتند: باتوجه باینکه مردم در محاصره سیل قرار گرفتند جمعی از صیادان قایق های خودشان را با ماشین به مناطق سیلزده حمل و مردم گرفتار و محاصره در سیل را نجات دادند و برخی از تراکتور داران اقدام به بازگشایی برخی از مسیرها نمودند.

مردم سیل زده از  رئیس جمهور، وزیر کشور، سپاه پاسداران، ارتش، نیروهای جهادی، هلال احمر و علی الخصوص  مردم سراسر کشور که از هیچ کوششی در رابطه با امداد رسانی دریغ ننمودند تشکر می کنند.

با توجه به اینکه مردم اقصی نقاط کشور کمک های زیادی شامل مواد غذایی، پوشاک پتو و غیره  را به طرف دشتیاری ارسال نمودند تا جاییکه مردم سیل زده خواستار گردیدند که کمک های باقی مانده را به سیل زدگان کشور همسایه، پاکستان ارسال کنند، تقدیر و تشکر نمودند.

همچنین سیل زدگان در گفتگویی با خبرنگار ما بیان داشتند حضور رئیس جمهور و مسوولین کشوری و کمک های  بیش از حد مردم سراسر کشور و خصوصا  مردم استان سیستان وبلوچستان  به مناطق سیل زده دشتیاری زبان زد عام و خاص کشور های خارجی گردید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    0 0
    خبرنگار فرستادید که فقط تشکر از مسئولان را گزارش کند!
  • سعدالله ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    0 0
    روستای کستگ هنوز جاده مسدود شده در بارانندگی اخیر ولی هیچ کس مسولین شهرستان راسک وپیشین نیامدند