مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به اینکه در شرایط کنونی که با جنگ روایت‌ها مواجه هستیم راهبرد اصلی ما جهاد تبیین است، گفت: اجرای طرح مسطورا ورود آیات قرآنی به زندگی و انس با آموزه‌های این کتاب زنده بشری است.

اجرای طرح مسطورا در مازندران/ راهبرد سازمان تبلیغات اسلامی جهاد تبیین است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام محمدمهدی شریف‌تبار امروز، ۲۰ اسفند در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه در شرایط جنگ روایت‌ها راهبرد اصلی ما جهاد تبیین است، اظهار کرد: در جهاد تبیین نقش رسانه‌ها در ایجاد انگیزه سازی برای حضور مردم در مجالس و اطلاع دادن به عموم بسیار ارزنده است.

وی از کسب رتبه دوم مازندران در سال گذشته در عرصه قرآنی خبر داد و افزود: امسال محوری‌ترین موضوع مورد توجه ما آیه‌های قرآنی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران توجه به قرآن و افزایش تلاوت آیات الهی در محافل مختلف را از مهم‌ترین فراز و نشیب‌های سال‌های اخیر برشمرد و تصریح کرد: توجه به حوزه ترجمه و تفسیر آیات در ماه مبارک رمضان در دستور کار قرار گرفت.

وی از اجرای طرح محوری مسطورا و زندگی با آیه‌های قرآنی خبر داد و یادآور شد: این طرح یک حرکت هم‌افزا و منسجم برای همه مبلغان، حافظان، موسسات قرآنی، خانه‌های قرآن شهری و روستایی، نهادهای مردمی، دارالقرآن آموزش و پرورش، ارشاد، جبهه فرهنگی، جبهه نهادهای مردمی اثرگذار، اوقاف و سازمان تبلیغات برای یک اقدام قرآنی با یک هدف و شعار مشخص است.

شریف تبار با اشاره به برگزاری ۱۵۰ کرسی دائمی تفسیر قرآن در مازندران، خاطرنشان کرد: این ۱۵۰ کرسی دائمی تفسیر قرآن نیز به طرح مسطورا سوق داده شد.

وی تصریح کرد: گفتمان‌سازی، انس با قرآن، حفظ آیات و تعلیم و تربیت چهار راهبرد مهم این طرح است.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان اینکه با شروع عملیات طوفان الاقصی جریان قرآن سوزی کاهش چشمگیری در جهان داشته است، گفت: تمام اقدامات ضد دینی و قرآنی که توسط صهیونیست‌ها در چند سال اخیر انجام و منجر به قرآن سوزی در دنیا شد با عملیات طوفان‌الاقصی خنثی و قرآن در ردیف پرفروش‌ترین کتاب جهان قرار گرفت.

وی افزود: برای بهره مندی دانش آموزان و نسل نوجوان و جوان از این طرح با هماهنگی آموزش و پرورش در سامانه شاد نیز سایت مسطورا بارگذاری شد.

شریف تبار یادآور شد: همچنین در این طرح نخبگان، اساتید دانشگاهی، مربیان وداوران نیز می‌توانند با ورود به سامانه آموزشی آنلاین ثبت نام کرده و در پایان گواهینامه دارالقرآن کشور را دریافت کنند.

وی ادامه داد: در مرحله نخست اجرا این طرح که مرحله گفتمانی است هدف ما رساندن پیام به یک سوم جمعیت استان است ولی اصل این طرح سه ساله است و هدف همه جمعیت را شامل می‌شود.

شریف تبار با اشاره به اینکه سه هزار و ۸۶۰ مسجد در مازندران داریم که ۱۵۰ مسجد شاخص هستند، یادآور شد: برای این مساجد شاخص که فعال و کانون فرهنگی و مذهبی هستند سخنرانان و برنامه‌های مشخص تعریف شده است.

وی افزود: دعوت از ۷۰۰ مبلغ مازندرانی مقیم قم و مشهد و ساماندهی سه هزار و ۲۰۰ مبلغ درخواستی محلات از دیگربرنامه‌های ماست. 

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران از وجود سامانه شمع برای مبلغان در امر تبلیغ خبر داد و یادآور شد: راه‌اندازی این سامانه باهدف ایجاد اطلس تبلیغی برای فضاهای فکری، فرهنگی و اجتماعی با بررسی ظرفیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی محلات ایجاد شد که در مازندران دو هزار و ۶۹۹ مبلغ در این سامانه ثبت نام کردند که دو هزار و ۲۱۷ نفر مرد و ۴۲۲ نفر مبلغ زن هستند.

وی از تشکیل انجمن سخنرانان مبلغان انقلاب اسلامی خبر داد و تصریح کرد: در این انجمن که به نام اسماء معروف است سخنرانان صحنه گردان اصلی این تشکل هستند که در شبکه‌های خود طرح زندگی با آیه‌ها را تبلیغ می‌کنند.

وی با اشاره به اجرای طرح قرآنی ۳۰ شب ۳۰ منزل از سوی کانون‌های تبلیغی که از سازمان تبلیغات مجوز فعالیت گرفتند، گفت: در این طرح ۲۵۰ کانون فرهنگی تبلیغی و هزار و ۲۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد وارد عرصه شده و آموزش و انس با قرآن را به منازل می‌برند.

وی همچنین از تبلیغ این طرح برای مسافران نوروزی در ایام نوروز خبر داد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران از حضور ۲۴ هزار نفری مردم در اعتکاف امسال خبر داد و گفت: این میزان نسبت به سال گذشته دو برابر و حضور جوانان بسیار پررنگ‌تر بوده است.

وی افزود: برای ایجاد موج قرآنی در جامعه باید به مخاطب عمومی دسترسی داشت لذا توسعه جلسات تفسیر قرآنی در دستور کار قرار گرفت.

وی همچنین از اجرای ۱۰۰ پروژه خانه عالم در استان خبر داد و گفت: در این راستا آمایش سرزمینی انجام و نیازمندی‌های منطقه مشخص شد.

شریف تبار یادآورشد: در استان سه مجتمع فرهنگی در بهنمیر، چالوس و اردوگاه امیرالمومنین بندپی شرقی در دست اجراست.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.